Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dåligt batteri, tjuvström eller generator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dåligt batteri, tjuvström eller generator?

    Normalt sett brukar det vara lite spännande att starta bilen efter en dag på jobbet, nätt och jämt att den orkar dra runt motorn, men än har jag inte blivit stående. Fast nu har jag inte använt bilen sedan i måndags, var tvungen att köra en liten runda på kanske 4km med 3 starter under tiden, korta rundor..... Stod still i 20minuter och när man kommer ut igen så orkar inte startmotorn dra runt bilen utan man får putta igång den igen. Brukar ta ca 30minuter till jobbet, och generatorn måste väl ladda tillräckligt för att utesluta att något ligger och tjuvar så mycket ström att det tömmer på 3dagar? 3-4år gammalt batteri från Micro, kanske inte högsta kvalitet men borde väl inte gett upp redan?
    Hur avgör man enklast om det tjuvar ström? Eller har problem att ladda?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Har du mätt volten på batteriet innan du startar?
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Näpp, får väl göra det. Körde en runda idag och nu var det piggare än vanligt att dra runt startmotorn. Har inte stått ute i kyla dock, hoppas att det är skitbatteri bara, inte kul att felsöka elektronik som läcker ström någonstans....
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment

      Working...
      X