Announcement

Collapse
No announcement yet.

nytt avgassystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nytt avgassystem

    Vill köpa nytt avgas till min cabbe.

    Funderar hur jag ska göra.
    Har köpt av Ferrita förrut, till min X1/9 a.
    Vill dock inte kasta ut hur mkt som helst för det.

    såg precis efter att jag skrev detta att MECA har system till Abarth, någon som har idé om kvaliten hos dom?

    Märkt att det e skillnad mellan Biltema & Mekonomen & Micro, till de senares fördel.

    Någon som kan ge några råd?
    Last edited by Fiat Abarth; 7 March 2008, 08:28.
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

  • #2
    Re: nytt avgassystem

    Originally posted by Fiat Abarth
    Vill köpa nytt avgas till min cabbe.

    Funderar hur jag ska göra.
    Har köpt av Ferrita förrut, till min X1/9 a.
    Vill dock inte kasta ut hur mkt som helst för det.

    såg precis efter att jag skrev detta att MECA har system till Abarth, någon som har idé om kvaliten hos dom?

    Märkt att det e skillnad mellan Biltema & Mekonomen & Micro, till de senares fördel.

    Någon som kan ge några råd?
    Micro's system är Walker (iaf t Saab 900), de har 2 års garanti... Ska vara hyfsade. Biltema har jag hört ska var skit när det gäller just avgassystem. Kolla med MECA vad för leverantör de använder, det kanske är Walker också...
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment


    • #3
      Uppsala Avgasteknik m.fl. gör fina rostfria system helt efter önskemål, inte mkt dyrare brukar det bli heller..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Mekonomen kör nog också Walker, till Tipon blev det walker sist jag handlade.

        Jag hade satsat på rostfritt till finbilen, men vinter häcken kan få vad som helst.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Håller piratsystem så länge då? Tycker de verkar behöva bytas var 3:dje år eller så? Stämmer det så är det ju ändå billigare att köra rostfritt samt slippa ligga under bilen och byta stup o kvarten.
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Undrar om Walker har blivit bättr med åren ??
            Förr höll de somsagt typ 3-4 år
            Mareans original höll 2 år
            där sitter rostfritt nu
            Toyotan har ett stämplat Walker UK ,,men by Toyota
            O det har hållt i 16000 mil o 11 år o är fortfarande fräscht :-))
            Men det är klätt med tunn rostfri plåt över sista burken,,, det är väl därför det håller.
            Inga stalltips, mer än att Remus ska rosta bort bara man nyser
            Fiat for FUN

            Comment


            • #7
              Originally posted by per
              Uppsala Avgasteknik m.fl. gör fina rostfria system helt efter önskemål, inte mkt dyrare brukar det bli heller..
              Någon här som har erfarenhet av Autoexperten?

              Som jag ser det står det mellan MECA el Autoexperten, men att Biltema använder jag endast för enklare inköp.

              Vet att Mekonomen inte kunde få fram avgas till min Tipo 16v 94 eftersom den var en import.. och 16v bara fanns som import t o m 92 års modell, så antar att dessa inte kan få tag på t.ex Abarth grejer.

              Autoexperten & MECA kan få fram avgas till min Ritmo Abarth, dessutom till ett hyfsat bra pris.. ca 3000 kr

              Ska kolla med Uppsala Avgasteknik och höra vad ett rostfritt kan gå löst på.
              Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

              Mina Bilar.. Past & Present!

              Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
              Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

              Comment


              • #8
                Jag handlar hellre av Autoexperten i Huddinge än på någon Mekonomen.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Håkan
                  Undrar om Walker har blivit bättr med åren ??
                  Förr höll de somsagt typ 3-4 år
                  Mareans original höll 2 år
                  där sitter rostfritt nu
                  Toyotan har ett stämplat Walker UK ,,men by Toyota
                  O det har hållt i 16000 mil o 11 år o är fortfarande fräscht :-))
                  Men det är klätt med tunn rostfri plåt över sista burken,,, det är väl därför det håller.
                  Inga stalltips, mer än att Remus ska rosta bort bara man nyser
                  Tjenna Håkan. Jag har fått byta mitt system på marean nu. Hängde med i 8 år/14000 mil. Satte dit en från mekonomen då dom erbjuder bra garantier på deras system. Original kostar ruggiga 9500:- till HLX.

                  Ps. Till Kawan min fick jag hosta upp 14000:- för ett system.
                  Last edited by Czappa; 11 March 2008, 04:52.
                  Fiat 500
                  Fordson Super Dexta -64
                  Kawasaki Z1A
                  Kawasak GPz1100A2
                  Suzuki Grand Vitara -11
                  Suzuki T500R

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Czappa
                    Tjenna Håkan. Jag har fått byta mitt system på marean nu. Hängde med i 8 år/14000 mil. Satte dit en från mekonomen då dom erbjuder bra garantier på deras system. Original kostar ruggiga 9500:- till HLX.

                    Ps. Till Kawan min fick jag hosta upp 14000:- för ett system.
                    Jag som tyckte att 5000 + montering var svinigt från FIAT o till en 1,6a bara !
                    Då var mitt Rostfria för 5000:- värt pengarna kan man säga !
                    Du får ett Rostfritt till HLX'en för 5000:- med
                    Sport kostar 6000:-
                    Som bland annat lic svetsare i syrafast rostfritt sen 10 år, tycker jag ju det är svinigt dyrt för lite rörkrök-jobb !!
                    Marean går fint,, o börjar nu vid 10000 mil bli riktigt billig att äga o känns fortfarande som ny i fjädring o låda mm.
                    Något piggare sen kamremsbytet o service,, rembyte komplett med spännare gick på 3300:-
                    -Var kan man hitta komplett bakrutre torkare ?(bara armen)
                    Rostskydd framvagn o under !!! OBS ! taket bak ovan luckan !!!
                    Fiat for FUN

                    Comment

                    Working...
                    X