Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjulinställning till i Stockholm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjulinställning till i Stockholm

    Tänkte göra en hjulinställning efter att ha bytt stötdämpare och fjädrar. Nån som kan rekommendera att bra ställe i Stockholm? Gärna i Hägerstensområdet.
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

  • #2
    Re: Hjulinställning i Stockholm

    Originally posted by Putt
    Tänkte göra en hjulinställning efter att ha bytt stötdämpare och fjädrar. Nån som kan rekommendera att bra ställe i Stockholm? Gärna i Hägerstensområdet.
    Det enda du kan ställa är toe och det gör du enkelt själv. Surfa runt lite på nätet så finns det intrsuktioner.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Annars finns ju alltid Eniro.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        IDH Wheels är riktigt trevliga inne på Östermalm: http://www.idhwheels.se/

        Punto Auto i Skogås annars.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Det är värt att kolla runt. Priserna skiljer enormt från 300:- till 2500 :-

          500:- Är vad jag tycker är rimmligt på en standardbil.

          Bakvagnen går vad jag vet inte att ställa original så framvagnsinställing är det som gäller.
          Porsche Boxster S 2002

          Comment


          • #6
            Visst kan man göra det själv och så, men jag har inte verktyg eller kunskapen att göra det. Kan en firma fixa det för en 500-ing tycker jag att det är värt det.
            Fiatlös

            ___________________

            Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

            Comment


            • #7
              Originally posted by TobbeC
              Det är värt att kolla runt. Priserna skiljer enormt från 300:- till 2500 :-

              500:- Är vad jag tycker är rimmligt på en standardbil.

              Bakvagnen går vad jag vet inte att ställa original så framvagnsinställing är det som gäller.
              Som sagt var. Det är bara toe fram som går att ställa, camber och caster är fast. Så det är ju ingen framvagnsinställning direkt. 500:- för 20 min arbete är bra betalt.
              Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
              Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ante
                Som sagt var. Det är bara toe fram som går att ställa, camber och caster är fast. Så det är ju ingen framvagnsinställning direkt. 500:- för 20 min arbete är bra betalt.
                Ja, det är väl som du säger, göra det själv och spara 500 kr. Jag får suga på karamellen ett tag, och bestämma mig senare. Bara rädd att förstöra mer än jag fixar
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment


                • #9
                  Här står det hur man gör det själv: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=36758

                  Fast för en femhundring hade jag inte orkat göra det själv, men jag kanske är bara lat när det gäller vissa grejer
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment

                  Working...
                  X