Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baksäte Croma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Baksäte Croma

Skulle plocka ur baksätet ur Croman idag då jag skall byta baklucka, måste komma åt elkablarna i stolpen bak och få bort panelen (hittade en jättefin rost,rep, samt fri från bulor lucka i sthlm i samma kulör dessutom, från en bil som gått 4600, vilken tur!!)

Det som är problem är hur man får loss de delarna av ryggstödet som sitter längst ut som "puffar" och inte följer med sätet ner? (vid fällning)

Nere sitter de ju med bältesinfästningen men hur skall man få loss det? Det brukar ju bara vara att lossa sådana skruvar med en 17 nyckel men de sitter som berget, det tar verkligen stopp..kanske rostiga? Det känns som att man skall dra av skruvarna ifall man tar i, någon som vet om de sitter på nåt särskilt sätt i Croma?? Vågar inte ta i känner jag..

Samt hur sitter "puffarna" fast upptill? ser inga skruvar, eller är det bara att dra ut det från nån clips?

Bild på luckan! Passande dekal på rutan, samt att jag nu får en Croma 16VT

/
    H
    Attached Files

bultarna !!

bultarna kommer du åt på insidan av hjulhuset med en roterande stålborste. Dom brukar sticka igenom ca 1 cm där om jag inte minns fel (rikligt med rostlösning :-)
    F:finns I:ingen A:annan T:turbo

saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

Comment

Bältesbultarna (17) brukar sitta som berget pga gänglåsning, men har man väl skruvat av dem en gång går de lättare nästa! Bara att ta i!
      Grattis till luckan..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

Comment

Det gick bra med skruvarna till slut, fick faktiskt ta till lite värme innan de gav sig, det brukar göra susen! Nu är luckan på plats och allt återställt, lite lurigt att dra sladdarna genom taket in och ner i C-stolpen men sen var det bara att koppla ihop det. Då funkade skyltlysen och torkaren i den nya luckan på en gång, även allt med C-låset och "varnaren" för öppen lucka ;-)

/H

Comment

Nice!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

Comment

Working...
          X