Announcement

Collapse
No announcement yet.

bränsletrycks regulator.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bränsletrycks regulator.

    tjena

    hur vet jag vilket grundtryck jag ska ställa in min bränsletrycks regulator på?

    den är en malpassi
    1:1.2

    och är progressiv.

    hjälp maj please

    eller är det bara o testa o köra o sen ställa in den?

    fattar inte riktigt
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

  • #2
    Du har väl inte Seriekopplat den med din original för då fungerar det inte bra alls....
    Man måste ta bort orginal regulatorn o Svarva in den nya.
    jag har en exact likadan som din, men den ställer Autokinito in idag iochmed mappningen.

    Comment


    • #3
      näj jag ska ha min serie kopplad. vad jag hört så ska det funka utmärkt.

      det är så att det är att högsta trycket styr. så det gör inget om man har sin original inkopplad.

      el rättare sagt jag har hört att det är bättre.

      då har du original soppatryck när du har vacuum och sen när du får övertryck så ökar bränslet i takt med laddtryck.


      rätta maj om jag har fel.
      före detta coupe trimmare
      pimpig cadilacc deville
      Sv1000s C-Ö

      Comment


      • #4
        Originally posted by mojo
        näj jag ska ha min serie kopplad. vad jag hört så ska det funka utmärkt.

        det är så att det är att högsta trycket styr. så det gör inget om man har sin original inkopplad.

        el rättare sagt jag har hört att det är bättre.

        då har du original soppatryck när du har vacuum och sen när du får övertryck så ökar bränslet i takt med laddtryck.


        rätta maj om jag har fel.
        Du har rätt, fiatcoupe16vT har i detta fall fel, eller snarare så att han har monterat den som en orinal och får därmed lite taskigt med soppa till dom efekter han vill nå...
        Och jag har jätte mycket problem med min!?

        Tycker att du ska ta det lite lungt när du upenbarligen inte exakt vet själv...

        Visst Christos säger si och så...
        Men!
        Det fungera ändå!
        Tycker att Mojo och du ska läsa lite i denna tråd:
        http://lazzat.mer.nu/forum/showthre...p?threadid=7707

        Där finner ni lite fakta om ni nu inte vill lysna på mig...
        Men montera dom i serie det är mitt råd...
        Man kan i stort sett aldrig gå sönder med för mycket tryck men med för lite så....
        /Jimmy
        Last edited by Särås; 5 November 2002, 13:28.
        mvh Jimmy Särås

        0736-996 993

        Comment


        • #5
          Ring Christos på Autokinito som nog är kanske Sveriges bästa på italienska bilar..
          jag förstår att det är enklare att seriekoppla men vill man ha det bästa så....
          Skadar aldrig o fråga en riktig expert.

          www.autokinito.se

          t.o.m MT Motor i Uppsala sa samma sak till mig

          www.mtmotor.se

          Dessa 2 är utan tvekan 2 av sveriges bästa på Italienska racers.

          Comment


          • #6
            Men Jimmy t.o.m. MT Motor som fixade din Bränsletrycksreg. sa exact samma sak som christos..
            att det inte fungerade lika bra om man seriekopplade...
            konstigt.

            Comment


            • #7
              men va vet jag funkar det bra för er så..

              Comment


              • #8
                fiatcoupe16vT

                MT Motor monterade min i serie...
                Men jag har då en 1:1,4 men vad vet jag...
                För övrigt så Johan "B20mannen" Jansson & Stefan "Brillko" Gustafsson på Lazzat sitter på mer kunskap om Turbo bilar än vad många andra gör i hela landet...

                Så kom med referenser men i mina ögon spelar det ingen roll...

                /Jimmy
                mvh Jimmy Särås

                0736-996 993

                Comment


                • #9
                  fiatcoupe16vT

                  Men be då dom förklara rent tekniskt hur det kommer att fungera bätre med dom i mono än i serie?
                  Samt till vilka efekter man räknar på...
                  /JImmy
                  mvh Jimmy Särås

                  0736-996 993

                  Comment


                  • #10
                    okej ska göra det

                    Comment


                    • #11
                      fiatcoupe16vT

                      Det ska bli kul...

                      Samt om dom tycker att man ska montera dom olika med 1;1,4 eller 1;1,2...
                      Då har du lite att göra!
                      /Jimmy
                      mvh Jimmy Särås

                      0736-996 993

                      Comment


                      • #12
                        hehe

                        Comment


                        • #13
                          fiatcoupe16vT

                          Så då har jag vart in hoss Marcus på MT Motor på 018-509066 och pratat bränsletrycksregulatorer och det finns ju ingen klar nakdel med att ha dom i serie...
                          /Jimmy
                          mvh Jimmy Särås

                          0736-996 993

                          Comment


                          • #14
                            aja säger han det så...
                            dem sa iallafall inte det till mig
                            men det är kanske olika med 1 1:2 och 1 1:4

                            Comment


                            • #15
                              fiatcoupe16vT

                              nix,..
                              /Jimmy
                              mvh Jimmy Särås

                              0736-996 993

                              Comment

                              Working...
                              X