Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken typ/märke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilken typ/märke?

    Hej allihopa!

    för er som inte vet så håller jag på att renovera/sätta ihop min fiat 124 sport cupe-1975.

    Jag spanade på bygg bilder på nätet och såg nån som hade en med ett till synes nytt bromsystem(inte ett renoverat org)....är det nån här som vet vilka andra lite mera moderna bilar som kan ha 4/98 bultcirkel eller vet passar på fiaten.

    Tack på förhand!
    Med en blandning av pesto och bensin ;-)

  • #2
    Hej!
    Hoppas att renoveringen går bra!
    Alfa o Lancia har 4X98 men med hjulbultar med flytande konor på så skall även 4X100 Opel Golf o 4X96 Ford gå att använda, har dock inte testat dessa men ska funka bra!

    Själv i ungdomen så hade jag Borrani fälgar 7X13" i plåt på min 131:a som var 4X100, hjulbultarna stod lite snett, men det gick ju att burna så bakaxelstagen gick av utan att fälgarna lossnade i alla fall!
    MVH Alf
    4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
    2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
    Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

    Punto 80 ELX 16v -01
    Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
    Ducato 2,5TD -92 flak
    Tel 070-5512431

    Comment


    • #3
      Etter det jeg vet, kan du bruke bremser (skiver og calipere) fra Uno Turbo. passer relativt greit på, og du kan beholde 13" hjul. Med litt (kjenner ikke til omfanget) kan du bruke deler fra Croma / Thema.

      Comment


      • #4
        okej tack...detta hjälper jag ska se till at få tag i ett par för att testa.
        Med en blandning av pesto och bensin ;-)

        Comment


        • #5
          I allmänhet har RWD Fiatar mindre ET på fälgarna (de sticker ut mer), omkring 25-30mm.
          Framhjulsdrivna Fiat (och även RWD Alfa Romeo) har alla runt 40, förutom Barchetta tror jag som har 35 eller nåt sånt.
          Sen har förstås Vaz/Lada även 4x98 även om de inte har så coola fälgar..
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment

          Working...
          X