Announcement

Collapse
No announcement yet.

AC går ej

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AC går ej

    ACn verkar tom, Jag hittar inget öga där man kan se om där e gas. Någon som vet var det sitter?

    Brukar ju finnas på alla bilar med AC, ett litet öga där man kan se en liten kula röra sig fram o tillbaka om där är gas i systemet.

    Det konstiga är att kompressorn jobbar, klickar av o på hela tiden. Det borde den väl ej göra utan gas då borde väl kännaren för systemtryck stoppa hela systemet.
    Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

  • #2
    Vet ej hur det är på din bil (nyare årsmodell), men när min klickade till och från med mycket korta intervaller så var det mycket lite gas i systemet, den försökte alltså men det gick inte. När den var helt tom så gick kompressorn aldrig igång.

    När den har fullt med gas så klickar den ju till och från också, dock inte lika ofta i samma mönster skulle jag tro. Den kan ju inte vara igång ständigt, då blir ju systemet till is.
    Brukar vara längre perioder som kompressorn tuggar då,tills den slår av jämfört med det du beskriver.

    Känner sj inte till något kikhål, jag fick åka till en snubbe som kopplade på sin AC grej och kunde då tala om hur mycket där fanns ungefär.

    Ett tips och knep som jag fick lära mig, misstänker man att något är fel så kan man bara känna efter på torkfiltret (nedanför luftfiltret under huven) och om det är isande kallt (kondensvattnigt) så har ju systemet gas.
    Last edited by Joksi; 4 June 2008, 12:52.
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

    Comment


    • #3
      tack måste kolla min också

      Comment

      Working...
      X