Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor kring förgasare samt bromsar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frågor kring förgasare samt bromsar

    Hejsan,

    har en lite fråga krig min motor.
    När jag håller lite mindre än halvgas börjar bilen bluddra och ha sig men när jag ger nästan fullgas går den hur bra som helst. Detta uppkommer endast ibland. Någon som vart med om detta och har en lösning? Kan det vara skit i förgasaren?

    Sen undrar jag vilka förgasare som passar fiat 128:ans insug? Har en Weber 32/36(32) DGV nu har jag för mig.

    Sen undrar jag hur man ställer in handbromsen på dessa? Har skivor bak med handbroms mekanismen i oken, tror dessa kommer ifrån Fiat 132 men är inte säker.

    Hade gött //Carfreak
    //Carfreak

  • #2
    Bludder på snikgas => ofta tjuvluft. Kolla insugspackningar etc. Att det inte ställer till det på fullgas beror på att läckaget då är en så liten procent av den totala insugsluften.

    Fiat 132 har trummor bak. Dina bromsar kommer från nåt annat.
    Fiat 132 2000 -79
    Alfa Romeo Alfetta 2,0TS -84
    Land Rover Discovery Td5 HSE -04
    Land Rover Freelander 2 HSE -08

    Comment


    • #3
      aha ok, blir att kolla upp detta, är det vanligt att förgasarfotspackningen ger sig?

      De kommer nog från volvo 440.
      //Carfreak

      Comment


      • #4
        Värt att nämna är att detta händer när bilen är varm, har bytt packningar nu, samma fel endå. Har även bestyckat om förgasaren men hjälpte inte.
        //Carfreak

        Comment


        • #5
          132:an hade faktiskt skivor bak från början (1972)men fick trummor vid ansiktslyftningen 1977.
          Christian

          Kör nu:


          I garaget:

          Comment

          Working...
          X