Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bravo HGT med Etanol?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bravo HGT med Etanol?

    Hej

    Är lite nyligt ägare till en 96:a Fiat Bravo 2.0 HGT och använder den från dag till dag att pendla strax över 11mil för att komma till jobb m.m...

    Har frågat runt lite om vad folk tror om att köra den på 95 blandat med Etanol, har fått som svar från majoriteten att den ska utan problem klara av att köras blandat ända upp till 50/50

    Har ännu inte provat att göra detta pga att jag är lite osäker på hur det kommer gå med bränslepump o lager osv eftersom Etanolen sliter på sånt på ett helt annat sätt än vad vanlig 95 gör...

    Eftersom jag själv inte är så kunnig när det gäller bilar så tänkte jag ju att här vore ju ett perfekt ställe att fråga om nån vet om jag nu kan köra blandat, om det sliter för mycket på bilen eller om jag kanske borde byta ut nått för att kunna göra det?

    Skulle vara väldigt tacksam för svar på detta om någon har erfarenhet med att köra blandat i en Bravo HGT och kanske även hur mycket du själv isf har kunnat blanda utan att ha några problem


    MVH
    Robert

  • #2
    Hej och välkommen!
    Jag har blandtankat lite, men har ingen HGT.
    Det allra bästa stället för etanolfrågor tycker jag är www.etanol.nu. Även om de flesta där är väldigt pro
    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
    http://fiatpanda.wordpress.com/

    Comment


    • #3
      En del här har testat med ännu större halt i Coupe 20VT (samma motor men med turbo, i princip) med goda resultat. Hur långt de kört vet jag dock inte, så inga garantier finns.. Men baserat på detta borde 50/50 fungera åtminstone sommartid.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment

      Working...
      X