Announcement

Collapse
No announcement yet.

hur vet man om bränsletrycksmätaren funkar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hur vet man om bränsletrycksmätaren funkar?

    Har precis installerat en bränsletrycksmätare i min malpassi regulator.

    Hur vet man om den funkar. på tomgång så rör den saj knapp also nästan inget alls. när jag gasar lite nätt så rör den sig pyttelite.

    under 1 bar.?

    är det nåt fel på den eller är det så lågt tryck vid tomgång?


    är det större tryck när man kör?

    hur ska man kunna se då vilket tryck man ställer in den på?

    hjälp mig med lite info angående detta ämne.

    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

  • #2
    eftersom bränsletrycksmätaren sitter efter orginal regulatorn har du inget tryck där förren du får laddtryck på grejerna, jag hade så på min uno fasst jag hade bränslemätaren i kupen så jag ställde in den så att den började jobba vid 0.5 bar ugefär, då visade mätaren det tryck som är i systemet eftersom malpassin då övervinner trycket mot orginalregulatorn.
    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
    X1/9
    www.kallebacksmotor.se

    Comment


    • #3
      monterat i regulatorn? hur då? för att få riktiga värden bör den ju vara monterad mellan regularorn och soppapumpen alltså före alla regulatorer och helst före spridarna...
      /Mats Strandberg

      Alfa Romeo GTV -77 (Tävlingsbil)
      Alfa Romeo 75 Turbo -87
      Alfa Romeo 155 V6 Sport -96
      Alfa Romeo 164 3.0 Super 24V -94

      Comment


      • #4
        min är monterad i regulatorn

        jag har ett uttag på den där det står kan änvändas för bränsletrycksmätare.



        tyckte och det verka lite konstigt.

        Men hörde nu att jag skulle koppla ut vacuumslangen på regulatorn för att få se mitt systemtryck.

        får se vad som händer.





        edit * fan also hm är jävligt förbryllad.. var ska jag sätta den då? ska jag sätta den på slangen in mot spridarna bredvid returen?

        eller kan man ha den här på returen där min regulator är?

        help me.

        är ny när det gäller detta!
        Last edited by mojo; 20 November 2002, 14:36.
        före detta coupe trimmare
        pimpig cadilacc deville
        Sv1000s C-Ö

        Comment


        • #5
          Jag antar att din Malpassi sitter i serie med din vanliga regulator? sitter inte den vanliga direkt på fuel-railen dvs innan Malpassin?

          /Mats Strandberg

          Alfa Romeo GTV -77 (Tävlingsbil)
          Alfa Romeo 75 Turbo -87
          Alfa Romeo 155 V6 Sport -96
          Alfa Romeo 164 3.0 Super 24V -94

          Comment


          • #6
            har kollat upp det nu..

            Blir det bra om jag tar ett T kors o kopplar indet precis innan bensinen kommer in i spridrna?


            så här?


            så slipper jag klippa i original bensinslang..

            det är väl rätt?

            http://web.200sx.nu/img/BTM_S13_2.jpg

            före detta coupe trimmare
            pimpig cadilacc deville
            Sv1000s C-Ö

            Comment


            • #7
              Det blir bra... Dra för guds skull inte in mätaren i kupén bara, det kan sluta med ond bråd död.
              /Mats Strandberg

              Alfa Romeo GTV -77 (Tävlingsbil)
              Alfa Romeo 75 Turbo -87
              Alfa Romeo 155 V6 Sport -96
              Alfa Romeo 164 3.0 Super 24V -94

              Comment


              • #8
                när för fan

                men det är inget negativt för bilen om man har mätare så nära spridarna !? also jag kommer ha den nästan precis innan.

                men typ om bensinen får ett sämre flöde precis innan spridarna (bla bla bla vad jag kan yra)


                vad sägs.?

                före detta coupe trimmare
                pimpig cadilacc deville
                Sv1000s C-Ö

                Comment


                • #9
                  menar du att du skall sätta den mellan en spridare och railen? inte mellan slangen från pumpen och railen? Det sista är att föredra...
                  Det blir ju inget flöde till mätare så det skall ju inte vara några problem.
                  /Mats Strandberg

                  Alfa Romeo GTV -77 (Tävlingsbil)
                  Alfa Romeo 75 Turbo -87
                  Alfa Romeo 155 V6 Sport -96
                  Alfa Romeo 164 3.0 Super 24V -94

                  Comment


                  • #10
                    eftersom du har en progressiv regulator så skall du inte ha högre tryck på tomgång än vad det är orginal alltså mätaren visar inget eller väldigt lågt tryck. det du kan göra är att ställa in malpassin utan vakum slangen så du får ett högre systemtryck och sedan sänka den så trycket tangerar orginaltrycket, då får du bara mer sopp när laddtryck bildas.jag köpte en oljetrycksmätare(biltema) och satte i kupen, inte så exakt kanske men man såg ju när malpassin kom in i leken och om man får tryckfall.
                    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                    X1/9
                    www.kallebacksmotor.se

                    Comment


                    • #11
                      jens förklara lite mer

                      så e du super snäll.

                      När är det så? när mätaren är kopplad var?

                      före detta coupe trimmare
                      pimpig cadilacc deville
                      Sv1000s C-Ö

                      Comment


                      • #12
                        hur går det med btr ..?
                        Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                        X1/9
                        www.kallebacksmotor.se

                        Comment


                        • #13
                          ska n er i helgen nu o fixa det

                          vet nu exakt var jag skall ha vad och hur allting funkar. ska nog höja systemtrycket så mycketjag kan utan att förlora tomgångsegenskkaperna.

                          och har fixat så jag kopplar in mätaren innan fuelrailen så jag får det riktiga trycket visat.

                          men jag kör inte med bilen så mycket nu under vintern så den som lever får se

                          hur går det med din bil? alltid kul med kvicka unosar. kan du inte berätta vad som är gjort med den?
                          före detta coupe trimmare
                          pimpig cadilacc deville
                          Sv1000s C-Ö

                          Comment


                          • #14
                            min uno har gått i dvala i garaget .

                            Jag hade stora planer för den innan jag sa upp mig från jobbet för 2 månader sedan=ingen a-kassa på 3 månader. jag har tid att greja med den nu iallafall, men jag betalar 2000kr i månaden bara på garaget så det blir inte mycket pengar kvar. Hämtade ut veven och tryckplatta med svänghjul idag som varit på balansering
                            det som är gjort med bilen:
                            balanserad motor med kolvar stakar
                            nya lager + packningar
                            större turbo
                            lättat svänghjul
                            större spridare + luftmängdmätare
                            lättad bil
                            större ic
                            höjt bränsletryck
                            portad topp
                            nya stenhårda bussningar i bakvagnen
                            lite klibbigare däck
                            sinterlamell
                            +lite annat
                            Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                            X1/9
                            www.kallebacksmotor.se

                            Comment

                            Working...
                            X