Announcement

Collapse
No announcement yet.

montering..stänkskydd..Arrghh

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • montering..stänkskydd..Arrghh

    Efter en dyr omlackering av sparklådor och skärmkanter på min Punto-00, och trots utlovade stänkisar från GA (som givetvis aldrig kommer.. gunnar på GA har postat skiten 2 eller 3 gånger påstår han "Nämen! har du inte fåååt dom än?!?!? Det måste blivit fel på posten") har jag slutligen monterat ett par exlusiva mekonomen-skydd, designade på Ladas ryska huvudkontor.
    Så långt allt väl, punton skitar inte ner sig alls längre, och kanterna ser sprutkyddade ut..öh..

    Men det finns några detaljer som gör mig frågande, bl.a monteringen av dessa ryska universalskydd. (se illustrationen)

    1:Jag var ju tvungen att trycka in "innerskärmen" en liten bit för att få dit klamrarna, så det bildades en ca 1cm bred ficka längst ner (var ca 0.5cm innan), och jag kan tänka mig vad som händer om man låter saltskiten ligga kvar där hela vintern! Hur lösa detta?

    2: kan klamrarna, som sitter direkt mot plåten, skava och bilda rost kanske? Är det bättre att limma.. eller blir det konstiga fuktsamlingar då? (yee.. det är ju bara stänkskydd!!)

    3:Kort sagt, vad skulle NI, kära vänner, gjort i min sits? (misstänker att origskydden är på tok för små för övrigt)
    Attached Files
    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
    http://fiatpanda.wordpress.com/

  • #2


    Unon är det ett stag från falsen i karossen under trösklarna som det är skruvat i sen så går det framåt och håller i det nertill, Uppåt är det direkt skruvat i inneskärmen.. Om du nu förstår nåt av detta? Kanske går att göra nåt liknande, det på verkar ju inte så att skärmen trycks in eller nåt


    /Henrik

    Comment


    • #3
      tycker det...

      det känns som det bästa vore att den var nästan helt fyrkantig och satt fäst i själva inner skärmen och, som du skrev, under. Då skulle skyddet täcka hela området på ett bra sätt
      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
      http://fiatpanda.wordpress.com/

      Comment


      • #4
        Har

        du fått nån ordning på mekonomen grejorna??

        Comment


        • #5
          nää

          de sitter o samlar skit.. men något helt fantastiskt hände.. efter säkert 10 samtal till GA, varav det sista slutade med världens äldsta avsnoppning, att han skulle "ringa mej när han skickat stänkskydden" (sääääkert , och ungefär 3 veckors dödstyst telefon, så ringde gunnar i förrgår (vi börjar faktiskt bli lite tjenis och sa att han skickat dom, så går fick jag en uppsättning punto orginalskydd, med skruvar och allt!

          mitt förtroende är härmed återupprättat

          undrar bara vad som hände med de två par han hävdar kommit bort på posten...

          så i helgen ska jag skuva dit dom istället, ser faktsikt ut att täcka alla kritiska punkter, trots sin ringa storlek.
          Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
          Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
          Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
          http://fiatpanda.wordpress.com/

          Comment


          • #6
            Re: nää


            undrar bara vad som hände med de två par han hävdar kommit bort på posten...

            Är det dina stänkskydd som ligger och dräller överallt hos oss!!! Vi har lagt dom i samma rum som vi har Palmerevolvern, lösningen på energifrågan, tvåtusen säckar poströster, ett vykort från Birger Schlaug (där han klagar över dyr bensin) och en artickel från Teknikens Värld, där det framgår att Fiat Punto är ett bättre köp än Skoda Fabia...... ;-)
            Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
            Volvo V50 T5 -05

            Comment


            • #7
              *asg*
              gissar att du har med det svenska postverket att göra
              Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
              Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
              Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
              http://fiatpanda.wordpress.com/

              Comment


              • #8
                Originally posted by jeper
                *asg*
                gissar att du har med det svenska postverket att göra
                Inga kåmentarer!!!! (hoppas det stavvas så! Et av anställningsvillkåren er ju dyslexi... )
                Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
                Volvo V50 T5 -05

                Comment

                Working...
                X