Announcement

Collapse
No announcement yet.

Justera växellänkage Croma?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Justera växellänkage Croma?!

    Får inte i 1´an o 2´an på min Thema 8.32 (som såvitt jag vet) har Croma låda, men med förstärkt växelhus!

    Inget skrap elelr sådant, utan de finns inte :-(

    Nåväl, om jag begripit det hela rätt, så är det antagligen justering som behövs, men hur gör man i sådan fall, eller går det att göra?!

  • #2
    Re: Justera växellänkage Croma?!

    Hejsan
    Det blir att införskaffa ett nytt växel stag. Det finns ingen justerings möjlihet.Det som du beskriver är första tecknet på att staget gårav.

    //Anders

    Comment


    • #3
      Re: Re: Justera växellänkage Croma?!

      Originally posted by peddie
      Hejsan
      Det blir att införskaffa ett nytt växel stag. Det finns ingen justerings möjlihet.Det som du beskriver är första tecknet på att staget gårav.

      //Anders
      Tackar! Får man hoppas att det är samma som på Croman....annars får man väl försöka få det svetsat!?
      Annars kan man låtsas att den är trepetad, med hög etta :-D

      Notis, staget är samma som på Croman!

      Last edited by eh00jhd; 29 August 2008, 07:38.

      Comment


      • #4
        Mitt gick av (böjde sig) hitta ett nytt på en skrot i Rom.

        De trasiga förökte v-stan svetsa men v-lägena blev inte bra då, tröga mm.
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Originally posted by pazzo
          Mitt gick av (böjde sig) hitta ett nytt på en skrot i Rom.

          De trasiga förökte v-stan svetsa men v-lägena blev inte bra då, tröga mm.
          Du kollade aldirg upp vad ett nytt kostade, eller är det löjligt dyrt?

          Comment


          • #6
            Originally posted by eh00jhd
            Du kollade aldirg upp vad ett nytt kostade,
            Nej gjorde aldrig det

            Fråga på via bil... el. annan fiat v-stad.
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment

            Working...
            X