Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bränslefilter på 127:a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bränslefilter på 127:a

    Hej

    Jag tänkte höra om det finns någon som vet var bränslefiltret sitter på en 127:a ifrån 73.

    // Johan

  • #2
    Bränslefilter på 127:a

    Hejsan
    Det sitter inget filter på det om det inte finns något genom strömmingsfilter i motorrummet typ tillbehör.
    //Anders

    Comment


    • #3
      Ok det kan förklara varför man inte kunde hitta något. Tack för hjälpen Anders

      // Johan

      Comment


      • #4
        Det finns ju ett filter i förgasaren bakom den strora mässingsmutter som kan vara värd att rensa. Lyfter man på locket på förgasaren kan man se om det verkar ligga lite grus eller ett röd-rosa lager i botten på flottörkammaren. I såna fall kan det vara dags för rengöring.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #5
          Bränslefilter på 127:a

          127:_an hade ett problem med att det bildades ånglås i förgasaren.
          //Anders

          Comment


          • #6
            OK jag har har kollat i förgasaren och den ser ren ut. Men en rengöring skadar nog inte ändå.
            Ånglås verkar jag inte ha något problem med den startar fast den är varm.

            Comment

            Working...
            X