Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laddning!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laddning!

Finns det något enkelt sätt att fixa mer laddning på coupén? Mätte och hade 12,3 Volt! Detta var vid helljus, full fläkt och stereo på högt. Men det ska inte spela stor roll va? Den ska ladda då oxå va? Bävar att byta generator.
    Går det att byta kol i den? Har aldrig skruvat med generator'n.
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

Re: Laddning!

Originally posted by Erajack
    Finns det något enkelt sätt att fixa mer laddning på coupén? Mätte och hade 12,3 Volt! Detta var vid helljus, full fläkt och stereo på högt. Men det ska inte spela stor roll va? Den ska ladda då oxå va? Bävar att byta generator.
    Går det att byta kol i den? Har aldrig skruvat med generator'n.
    Är det nåt som får dig att tro att generatorn är paj/dålig?
    För såvida det inte är nåt problem med elen så ser jag ingen anledning till att utsätta sig själv för det plåg-arbetet och lägga pengar på en ny generator (i onödan).
    Om du inte har problem så kör på!!

Comment

Re: Re: Laddning!

Originally posted by Ary
      Är det nåt som får dig att tro att generatorn är paj/dålig?
      För såvida det inte är nåt problem med elen så ser jag ingen anledning till att utsätta sig själv för det plåg-arbetet och lägga pengar på en ny generator (i onödan).
      Om du inte har problem så kör på!!
      När jag ska starta efter att kört med ALL nödig/onödig el på så är det knappt eller så startar den inte. Det är nog så att något måste göras.
      Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
      Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
      Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
      Folka Vento VR6 -93 såld!
      Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

Comment

Det är inte bara ett gammalt batteri som inte riktigt orkar nu när det börjar bli kallt ute? Hade problem förra vintern med att batteriet inte ville ta emot laddning, knappt att den orkade starta bilen när den stått ute och tog slut fort men det har inte varit några problem under sommaren. Kör med ett 4-5år gammalt billigt Micro-batteri så det är förhoppningsvis bara det som ger upp (hoppas jag).
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Comment

Working...
        X