Announcement

Collapse
No announcement yet.

Båstad Classic Motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Båstad Classic Motor

    Jag uppdaterar denna tråd lite..!
    Sista lördagen i Juli är det hantverksmässa och bilutställning i Båstad hamnpark.
    I dagsläget finns åtminstone 16 bilar anmälda men det saknas fortfarande många modeller.
    Det ska alltså vara Fiat tema under lördagen
    Saknade modeller är t. ex. Coupe,Barchetta , 124sc och Berlina, 850 av alla modeller ,128,131,132, Uno, 1400,1500,1600,1800,1900,2100,2300.

    Utställningen är 50 meter från stranden och gratis entre och fika för utställare plus en passagerare och gratis entre till hantverksmässa.
    Arrangeras grillfest på kvällen och nära till innestället nummer ett under sommaren i Båstad ,Pepes Bodega..

    I första hand gäller en bil av varje modell men finns det plats så går det att ändra på men anmäl er i god tid om ni är intresserade och har en relativt vanlig bil..

    Jag ska helst ha klart med antal bilar innan midsommar..!

    Mvh /Morgan
    captainmorgan

  • #2
    Re: Båstad Classic Motor

    Originally posted by captainmorgan
    Jag uppdaterar denna tråd lite..!
    Sista lördagen i Juli är det hantverksmässa och bilutställning i Båstad hamnpark.
    I dagsläget finns åtminstone 16 bilar anmälda men det saknas fortfarande många modeller.
    Det ska alltså vara Fiat tema under lördagen
    Saknade modeller är t. ex. Coupe,Barchetta , 124sc och Berlina, 850 av alla modeller ,128,131,132, Uno, 1400,1500,1600,1800,1900,2100,2300.

    Utställningen är 50 meter från stranden och gratis entre och fika för utställare plus en passagerare och gratis entre till hantverksmässa.
    Arrangeras grillfest på kvällen och nära till innestället nummer ett under sommaren i Båstad ,Pepes Bodega..

    I första hand gäller en bil av varje modell men finns det plats så går det att ändra på men anmäl er i god tid om ni är intresserade och har en relativt vanlig bil..

    Jag ska helst ha klart med antal bilar innan midsommar..!

    Mvh /Morgan
    Hade gärna kommit med Bravo'n men verkar som att alla Fiat-träffar/fika håller till längst ner i landet..
    Tidigare bilar:
    Volvo 480ES 2006-2007
    BMW 320i E30 2007-2008
    Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
    Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
    + nån volvo 740 samt volvo 240

    Comment


    • #3
      hörde att du ville ha med min 131

      funkar den så kommer jag..
      131 -78 506,6hk/595,5nm twincam
      128 -78 hemmacabbad sommarbil
      Team Bonnmeck!
      http://www.bonnmeck.se/

      Comment


      • #4
        Floric...vi har 15 mil till Ystad så allra längst ner e de ju inte..och dessutom
        är ju halva Sverige i Båstad i Juli..åtminstone kan det kännas så ibland!!

        Möller...klart att du ska komma!
        Alla som håller på med Fiat , original som ombyggt eller trimmat är välkomna !
        Måste ju få fler bilar till Fiatträffen än svågern din får till Alpinaträffen...men det ska man nog klara...2 anmälda var det va..!
        captainmorgan

        Comment


        • #5
          Skulle kunna tänka mig att svänga in om Båstad med min Fiat 124 Special, vilka tider är det som gäller!?

          Comment


          • #6
            Utställningen öppnar 10.00 och man bör ju va där en timme innan, vid fint väder brukar det kunna var kö ut till motorvägen hela förmiddagen.
            Utställda bilar släpps ut vid 17.00.
            Grillfest arrangeras på kvällen och brukar bli riktigt trevligt med en massa bilintresserade galningar !!

            För dom som funderar på detta så kan jag meddela det att BOKA BOENDE SNARAST!!
            Kollade runt igår och hotellen är i stort sett fullbokade, är visst Diggiloo samma helg på tennisstadion och det är alltid fullt med folk här då!
            Det finns några B&B runt omkring samt camping förstås!!
            Kan finnas hus/stugor också, kolla med turistbyrån som sköter sånt!
            captainmorgan

            Comment


            • #7
              SÅÅÅ är det bara en vecka kvar och igår fick jag 8 (åtta) återbud...skitkul!

              Är det någon som inte har något att hitta på nästa lördag så är ni välkomna till Båstad Classic Motor / Hantverksmässa.

              Alla Fiatbilar välkomna oavsett ålder,modell och skick.

              Ring mig för anmälan på 070-7468150 eller maila på helmers(at)hotmail.se

              Mvh Morgan
              captainmorgan

              Comment


              • #8
                SÅ ÄR DET DAGS!

                Idag börjar det och redan 5 bilar på plats. Tält kommer upp ikväll!
                VÄLKOMNA !!

                Mvh Morgan
                captainmorgan

                Comment


                • #9
                  Hur är vädret? I Helsingborg är det mulet och naturligtvis regnade det på min nytvättade bil.

                  Comment

                  Working...
                  X