Announcement

Collapse
No announcement yet.

Testa på att tävla med CAR Challenge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Testa på att tävla med CAR Challenge

    Hej.

    Sedan ett par år är alla bilar av italienskt ursprung välkomna att tävla i Svenska Alfa Romeoklubbens tävlingsserie CAR Challenge. För att få fler att inse hur kul och prisvärd racing vi kan erbjuda har vi beslutat att välkomna vagnboksbilar av Italienskt ursprung till säsongsavslutningen på Mantorp till reducerad startkostnad. Inbjudan med mer detaljer ligger sedan en tid ute på Rejsa på följande länk:
    http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=75152

    Varmt välkomna alla hugade racers!
    You have to be fast to look smart!

  • #2
    Den enda racepreppade Fiaten som jag känner till är Scuderia Thorells Punto. Det hade varit kul om fler börjat race med andra italienska märken. Själv funderar jag på att konvertera en Coupé till Klass 2. Behöver bara lite cash och tid så ska det nog gå
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Originally posted by Freddan72
      Den enda racepreppade Fiaten som jag känner till är Scuderia Thorells Punto.
      Tipo!

      Har funderat på att fixa till Argenta nr2 för race men det kommer ju inte hända inser jag.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Hade jag vetat för 2 år sen att man skulle öppna upp för andra fabrikat hade jag kört UNO:n och inte skaffat 75:an.
        Skulle kunna 75:an kört på Mantorp 17 sept men det blir för dyrt med årliga SBF besiktnigen och allt annat för bara en enda racedag. Nästa år blir det full säsong.
        Last edited by TurboB; 7 September 2011, 09:20.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment

        Working...
        X