Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nürburgring 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haha! Fina bilder, kommer från min med när jag är hemma ur Apple-träsket..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • Originally posted by 84jr0
      Vägarbeten upphörde på A1 vid Osnabrück och trafiken var minimal så jag trampade gasen i botten och plötsligt ryckte bilen till, kändes som när man kör genom en vattenpöl och det började skrapa, lät som innerskärmen som skrapar mot hjulet varpå jag släppte upp gaspedalen och samtidigt som farten sjönk så sjönk även oljetrycket och oljelampan tändes. Stannade på vägrenen och stängde av motorn. Hittade inga läckor så jag försökte starta igen men den lät lika illa och oljetrycket kom inte längre än 1 bar.

      Efter en halvtimme i telefon med SOS International skickade de ut en bärgare som kom dit en och en halv timme senare och bärgade coupen till närmaste Fiatverkstad som ville ha mellan 3000 - 6000 euro för att laga den.

      Slutade med att jag ordnade transport på egen hand eftersom ingen försäkring gäller för sådana skador och nästa måndag anländer den till Stockholm.

      Om jag har tur så har bara röret från oljepumpen lossnat och ingen olja kan sugas upp eller så är det lagerras. Tror mer på det sistnämnda.
      Vilket elände rent ut sagt .-(
      Skönt att det ordnade sig med transport hemåt. Hoppas det inte blev alltför dyrt.
      JH

      20vT

      Comment


      • Originally posted by 84jr0
        Vägarbeten upphörde på A1 vid Osnabrück och trafiken var minimal så jag trampade gasen i botten och plötsligt ryckte bilen till, kändes som när man kör genom en vattenpöl och det började skrapa, lät som innerskärmen som skrapar mot hjulet varpå jag släppte upp gaspedalen och samtidigt som farten sjönk så sjönk även oljetrycket och oljelampan tändes. Stannade på vägrenen och stängde av motorn. Hittade inga läckor så jag försökte starta igen men den lät lika illa och oljetrycket kom inte längre än 1 bar.

        Efter en halvtimme i telefon med SOS International skickade de ut en bärgare som kom dit en och en halv timme senare och bärgade coupen till närmaste Fiatverkstad som ville ha mellan 3000 - 6000 euro för att laga den.

        Slutade med att jag ordnade transport på egen hand eftersom ingen försäkring gäller för sådana skador och nästa måndag anländer den till Stockholm.

        Om jag har tur så har bara röret från oljepumpen lossnat och ingen olja kan sugas upp eller så är det lagerras. Tror mer på det sistnämnda.
        Vilket elände rent ut sagt .-(
        Skönt att det ordnade sig med transport hemåt. Hoppas det inte blev alltför dyrt.
        Det finns/fanns en nästan komplett LE motor med få mil till salu både här på forumet och på blocket, inte var den så dyr heller.
        Last edited by epostiljon; 30 June 2012, 21:07.
        JH

        20vT

        Comment


        • Originally posted by epostiljon
          Vilket elände rent ut sagt .-(
          Skönt att det ordnade sig med transport hemåt. Hoppas det inte blev alltför dyrt.
          Det finns/fanns en nästan komplett LE motor med få mil till salu både här på forumet och på blocket, inte var den så dyr heller.
          Allt löser sig... tror inte att motorn är så trasig att den måste bytas men lite renovering räknar jag med.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • Attached Files
            Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

            Comment


            • Assnygg bild Marco, är det från fredags när Therése åkte med?

              Fick tips av Thomas K i Hondan om denna samlingsportal:
              http://www.ringportal.nl/fotografie
              Last edited by per; 1 July 2012, 10:34.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment




              • Attached Files
                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                S/y Mascot
                S/y Rebell
                20vT
                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                Comment


                • Re:

                  Originally posted by pazzo
                  Här fanns både blått o gult

                  http://www.nordschleifenbilder.de/go...bum=827&pos=29
                  JH

                  20vT

                  Comment


                  • Originally posted by per
                    Assnygg bild Marco, är det från fredags när Therése åkte med?

                    Fick tips av Thomas K i Hondan om denna samlingsportal:
                    http://www.ringportal.nl/fotografie
                    Ja det var det. Sista dagen och sista åket.
                    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                    Comment


                    • Har har vi blött underlag
                      Attached Files
                      Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                      Comment


                      • Originally posted by Ante
                        Kul att träffa nya och gamla bekanta. Hoppas det gick bra med körningen på freagen också, blev det regn eller inte, var trafiken ok?
                        Håller med, grymt lyckat på det stora hela!
                        Är glad att jag stannade en dag till - fick åka RX8, 3 egna varv till varav mina första blöta varv på Ringen , träffa fler Rejsafolk samt några fina foton på våra kärror in action.
                        Det regnade tills öppnandet kl17, sen torkade det långsamt upp. Sista åket runt 19 var det torrt i idealspåren så det gick att stå på ordentligt.

                        http://www.tourifotos.de/galerie/alb..._8745.JPG.html

                        Nu har vi besökt MB- och Porschemuseet i Stuttgart samt slagit läger i franska beaune, liten puttrig stad i Bourgogne.
                        Last edited by per; 2 July 2012, 00:20.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • .
                          Attached Files
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • .
                            Attached Files
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • Coupé
                              Attached Files
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment


                              • Gult syns
                                Attached Files
                                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                                Comment

                                Working...
                                X