Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inbjudan till tävlingsserien CAR Challenge 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inbjudan till tävlingsserien CAR Challenge 2015

    Härmed bjuds Svenska Fiat Klubben in till Club Alfa Romeo Suezias tävlingsserie CAR Challenge 2015.

    Här kommer datumen så ni kan planera kalendern! Serien är öppen för alla bilar "standardbilar "tillverkade i Italien. Mer info om resp tävlingstillfälle kommer senare under säsongen. Väl mött!

    3/5 Gelleråsen
    12/6 Kinnekulle
    18/7 Mittsverige, preliminär
    15-16/8 Kinnekulle
    19/9 Mantorp


    Reglemente mm.

    http://www.alfaromeo.org/Aktiviteter/CARChallenge.aspx
    http://www.alfaromeo.org/Aktiviteter...eDokument.aspx

    http://www.alfaromeo.org/Portals/0/C...02013-2015.pdf

    http://www.alfaromeo.org/Portals/0/K...kyl1315(1).xls


    Välkomna!

    https://www.facebook.com/carchallenge

    http://instagram.com/carchallenge.se

    https://twitter.com/carchallengese/

    Click image for larger version

Name:	carchallenge2015.JPG
Views:	1
Size:	59.9 KB
ID:	258947
    Last edited by Gustav_H78; 11 February 2015, 10:51.
    Gustav Holmdahl
    Alfa 75 V6 CAR Challenge kl 2
    Alfa 166 3,2 V6

  • #2
    Fixat till länkar så att de funkar!
    Gustav Holmdahl
    Alfa 75 V6 CAR Challenge kl 2
    Alfa 166 3,2 V6

    Comment


    • #3
      Sweet!
      Dyker nog upp på ngn av banträffarna.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Om det inte framgick i första inlägga så finns det även icke tävlingsklasser för de som vill köra fort på bana med sin "vanliga" bil också. Finns tre klasser med olika hastighet inom klasserna. Klass A för snabba erfarna förare till klass C där nybörjare eller erfarna långsammare förare känner sig hemma.

        Välkomna!
        Gustav Holmdahl
        Alfa 75 V6 CAR Challenge kl 2
        Alfa 166 3,2 V6

        Comment


        • #5
          Originally posted by Gustav_H78 View Post
          Om det inte framgick i första inlägga så finns det även icke tävlingsklasser för de som vill köra fort på bana med sin "vanliga" bil också. Finns tre klasser med olika hastighet inom klasserna. Klass A för snabba erfarna förare till klass C där nybörjare eller erfarna långsammare förare känner sig hemma.

          Välkomna!
          Hej Gustav
          Vet du vilka priser gäller för oss som kör Fiat om vi kör i någon av icke tävlingsklasserna? Det finns kanske 3 alternativ dvs:

          1 Kör Fiat, medlem i CAR

          2 Kör Fiat, medlem i FCC ( Fiat Classic Club)

          3 Kör Fiat, icke medlem i varken CAR eller FCC

          Comment


          • #6
            Originally posted by stooges View Post
            Hej Gustav
            Vet du vilka priser gäller för oss som kör Fiat om vi kör i någon av icke tävlingsklasserna? Det finns kanske 3 alternativ dvs:
            Hej,

            Fiat eller inte spelar (tyvär..) ingen roll, men medlem i CAR är en fördel iaf (kostar 495kr) Banmöten kostar enligt följande, förutsatt att det inte sker någon prisjustering 2015:

            695kr - Medlem i Club Alfa Romeo Svezia som kör en Alfa Romeo och anmäler sig minst två veckor innan banmötet.
            995kr - Medlem i Club Alfa Romeo Svezia som anmäler sig mindre än två veckor före banmötet eller kör en bil av annat märke.
            1495kr - Icke medlem eller ekipage som anmäler sig på plats vid banan

            För mer info, se CAR Banmöten
            Coupé 20VT LE -99 (#565)

            Comment


            • #7
              Blir det någon körning för dig i år Asse?
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #8
                Originally posted by Asse View Post
                Fiat eller inte spelar (tyvär..) ingen roll, men medlem i CAR är en fördel iaf (kostar 495kr) 695kr - Medlem i Club Alfa Romeo Svezia som kör en Alfa Romeo och anmäler sig minst två veckor innan banmötet.
                995kr - Medlem i Club Alfa Romeo Svezia som anmäler sig mindre än två veckor före banmötet eller kör en bil av annat märke.
                Tror bestämt att du emotsäger digsjälv där. Det är samma regler som de senaste fyra (?) åren, dyrare för alla som inte kör Alfa alltså.
                Last edited by per; 19 February 2015, 11:53.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Vad vi skulle vilja se är Scuderia Thorell med sin gråa TIPO i Challenge.

                  Känn grupptrycket !!! Kom igen nu!
                  Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Freddan72 View Post
                    Blir det någon körning för dig i år Asse?
                    Såklart!

                    Originally posted by per View Post
                    Tror bestämt att du emotsäger digsjälv där. Det är samma regler som de senaste fyra (?) åren, dyrare för alla som inte kör Alfa alltså.
                    Gör jag? Kanske det. Men om jag kör Fiat, Buick eller Tata är faktiskt egalt - endast Alfa Romeo gör plånboken gladare (avseende banavgiften då!). Tänke mig nog att den följande listningen med priserna jag lde till borde reda ut eventuella frågetecken...
                    Coupé 20VT LE -99 (#565)

                    Comment


                    • #11
                      För oss handlar det om Alfa eller Fiat och då är det olika priser.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Om det övre stämmer. DVS att om man kör Fiat i klass A B eller C så får man pröjsa 995 kr även fast man är med i CAR eller inte så verkar det ologiskt om man samtidigt har en tävlingsklass där ALLA italiensk bilar får vara med.

                        Jag kan förstå att CAR vill ha pengar för sin verksamhet men det skulle vara mer logiskt att man fick betala lika mycket för att köra A,B eller C klassen om man var medlem i CAR och kör Fiat (eller annat italienskt fordon) som att köra Alfa. Det skulle troligen få fler att senare köra CAR challenge i annat märke än Alfa.

                        Men och andra sidan är det ju trevligt att en Alfa klubb har en tävlingsserie öppen för alla italienska märken. Det kanske skulle vara som så att italienska bilklubbar kopplad till i Motorhistoriska Riksförbundet (MHRF) betalade en slant till CAR.
                        Därefter skulle det vara samma avgifter i A,B,C klassen samt CAR challenge för alla medlemmar från en italiensk MHRF-bilmärkesklubb (som betalar avgift till CAR) däremot dyrare för "icke medlem" eller "icke italiensk bil". Eller så är det bra som det är, jag kanske är ute och cyklar?

                        (Kanske fel forum för detta och 300 spänn extra kanske inte är hela världen, men ändå)
                        Last edited by stooges; 19 February 2015, 18:13.

                        Comment


                        • #13
                          Det där är en gammal diskussion och dragkamp mellan styrelsen som under perioder tyckt att banverksamheten kostat för mycket i förhållande till andra aktiviteter och banåkningsentusiasterna. Den nya (3-4 år gamla) prissättningen var nån sorts kompromiss för att inte banverksamheten skulle bantas. Challengegänget som är beroende av banverksamheten kör delvis sitt eget race lite vid sidan om och har med inspiration av norrmännens Corsa Italiana öppnat upp för andra italenska märken bl.a. beroende på ett sjunkande deltagarantal under flera år.

                          Enda sättet att påverka är nog att gå med i CAR och hjälpa till att driva frågan.
                          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                          Comment


                          • #14
                            Hej!

                            TurboB är inne på rätt spår. Anledningen till att Alfor har rabatt på bankörningen är att det för några år sedan var en stor del av bilarna i klass A, B och C som inte var Alfor. Dvs Alfa Romeo klubben höll banmöte för alla andra märken. Därav att man nu ger Alfor rabatt för att öka mängden Alfor på plats på banmötena.

                            Anledningen till att vi öppnat upp serien för alla Italienska tillverkare är att andelen tävlande var på nedåtgående för några år sedan och detta var ett sätt att öka deltagarantalet. Nu har det tyvärr bara varit en FIAT med och tävlat vad jag minns, men deltagarantalet har ändå ökat senaste 3-4 åren och ligger nu på mellan 15-20 tävlande ekipage per tävlingsdag förra säsongen, och inför årets säsong ser det än bättre ut med flertalet bilar på väg ut! Dock finns det plats för fler så inbjudan till övriga Italienska märken är fortfarande öppen.

                            Ett samarbetet mellan de Italienska bilklubbarna i Sverige låter som en rolig idé och inga är nog gladare än CAR om fler Italienska märken vill ansluta sig till våra banmöten och tävlingsserie. Nu brukar de vara ganska fulltecknade ändå, men några platser brukar finnas kvar i någon av klasserna. Men den frågan är som sagt var en fråga som skall lyftas i resp styrelser gissar jag. Ni är varmt välkomna att ta upp det med styrelsen i Club Alfa Romeo!

                            Och som Stooges var inne på är 300kr på budgeten för en bandag en ganska liten summa i sammanhanget! Avgiften för den som väljer att tävla i CAR Challenge är dock densamma, oavsett tillverkare av bil (om jag inte minns helt galet).
                            Gustav Holmdahl
                            Alfa 75 V6 CAR Challenge kl 2
                            Alfa 166 3,2 V6

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Asse View Post
                              Såklart!
                              Vad kör du med för bil Anders? Coupén eller en preppad Alfa?

                              Funderar själv på att delta på något tillfälle med min bil, men jag har inga coilovers eller båge/bur i den. Inser att jag inte kommer vinna något, med hade varit kul att köra lite i sommar.

                              Med vänlig hälsning
                              Goran
                              Sportbilshistoria:
                              12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                              08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                              06-10 Porsche 924 N/A -83
                              01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                              97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                              Comment

                              Working...
                              X