Announcement

Collapse
No announcement yet.

Träff i Småland !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Träff i Småland !!!

    Nu är det väl ändå hög tid att det händer något i detta område

    Östgöta-gänget kan ju, likaså sydlänningar (Skåne). Storstäderna kan erbjuda lite olika aktiviteter likaså Värmland/Dalarna, så nog tusan borde det finnas något liknande i Smålandstrakten.

    Jag vill ha igång en diskussion med förslag på plats/tid/aktivitet. Kom igen nu, ös på. Det finns säkert ideér & tankar hos er

    Det fanns för några år sedan en samlingspunkt i Jkpg. vid Ica Maxiparkeringen, vill minnas att det var tisdagar.

    Jag tänker i all enkelhet till exempel: Stadsparken i Jkpg. en vardag, samling från kl 18.00, det finns parkeringar, glass/fika men även mat.

    Någon gång i mitten/slutet av augusti efter semestrar kanske..?

    Även Värnamo, Växjö, Ljungby finns ju på kartan...

    Är det okej att bjuda med andra italienska fordon???(alltså bilar & mc)

    Kan vi bli 10 - 15 fordon???
    Fiat Tipo caruratore
    Alfa Romeo Mito 1.4 M-Air

  • #2
    Ingen dum idé och som du säger, bjuda in fler italienare kan vara en finfin lösning!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      FCC har en höstträff i Älmhult 4-6 september. Man kommer och går som man vill och alla är välkomna. Anmälan till Paul Österberg 0470-17655.

      Finns en träff i Falkenberg 12-13 september under Falkenberg Classic Anmälan till Anna Hansson 070-2617465

      Hofsnäs sportvagnsmeeting anmälan till Magnus Persson 033-262069
      captainmorgan

      Comment


      • #4
        Karl Oskar dagarna i Växjö 8 Augusti.

        Jag har "provkört" en sträcka som är drygt 80 km med start i Nässjö

        Samlingsplats Stinsen Arena/Skogsvallen, dit är det lätt att hitta. Förslagsvis vid 08.00.

        Tar ca 20-30 min till Nässjö för er som åker via Jönköping.
        Vägarna som erbjuds bjuder på härligt kurviga och kuperade avsnitt, den som kör denna sträcka utan att utbrista i spontan tjut och skratt ska inte köra bil, utan åka kommunalt...

        Vi passerar bl a Tomtabacken som är södra Sveriges högsta punkt med sina 377 m över havet, så det går uppför och sedan går det utför...

        Det finns platser utmed vägen där vi kan samla ihop oss om någon behöver....

        Så kom igen nu, kolla lufttrycket i däcken och bromsvätskan...så kör vi

        Länk. vaxjocity.se/karl-oskardagarna/
        Finns även på Facebook.
        Fiat Tipo caruratore
        Alfa Romeo Mito 1.4 M-Air

        Comment

        Working...
        X