Announcement

Collapse
No announcement yet.

1a Maj Skokloster är flyttat till Wenngarn - Sigtuna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1a Maj Skokloster är flyttat till Wenngarn - Sigtuna

    Hej

    Har sedan 1998 varit med och arrangerat på Skokloster 1a Maj för Club Alfa Romeo och övriga vilket varit en lång och trevlig tradition. Träffen har överlevt ett antal ägarbyten på Wärdshuset men nu är det tyvärr stopp.

    Den här texten har vi laggt ut på andra forum till de Italienska Fordonsklubbarna


    1a Maj träffen är flyttad till Wenngarns Slott – Sigtuna

    Skokloster Wärdshus har gjorts om till flyktingförläggning vilket gör att vi måste flytta träffen. Utan tillgång till restaurang och toaletter saknas möjligheterna att träffas på det gemytliga sätt som 1a Maj på Skokloster varit sedan 1998 när jag tog över att ordna träffen.

    Vi kommer informera de andra deltagande klubbarna om att vi flyttar träffen till Wenngarn – Sigtuna.

    På nyrenoverade Wenngarn finns både slott och park att parkera i samt flera olika ställen att välja att äta på. Dessutom ligger det i en Slottspark vilket gör att det inte kommer att vara lika kallt om det är blåsigt, vilket det ofta varit på Skokloster.

    Hösten 2015 var jag med och ordnade Tidningen Klassikers stora 80-tals träff på Wenngarn så när beskedet kom i December att Skokloster inte var ett alternativ längre kändes Wenngarn som ett givet alternativ och förmodligen mycket bättre i många avseenden än Skokloster.

    Wenngarn är i många stycken en trevligare och bättre och trevligare miljö att vara i.

    Slottsträdgården kommer också att ha Trädgårdsdagar den aktuella dagen vilket förstärker vårkänslorna ytterligare.
    Alla är varmt välkomna - du behöver inte vara medlem i klubben för att delta!

    Besöksparkering för icke Italienska bilar och MC finns på anvisad plats.

    Fina andra Entusiastbilar kommer att beredas plats ute vid slottet på anvisad plats.

    Med Vänlig Hälsning

    Åke Nyberg Club Alfa Romeo

    0708 - 407 407

  • #2
    Tack för informationen Åke!

    Tråkigt men Wenngarn var åtminstone väldigt trevligt på Träffpunkt80 2015.

    Upprop om ev. samlingsplats och tid för Fiatkaravan tillkännages snarligen.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Både tråkigt och roligt att läsa, jag är ingen bakåtsträvare och tänker gladeligen dyka upp vid Wenngarn med Abarthen.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Dyker upp. Antingen med Punto HGT eller med Megane RSen (Men då får man väl stå en bit bort )
        Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

        Comment


        • #5
          Tänkte försöka åka på denna träff med en av mina
          Punto GT:s.
          Skulle vara kul att träffa lite "likasinnade" och kanske se någon annan GT än mina....

          Comment


          • #6
            Jag kommer också, blir nog hela familjen som hänger med i år! Ska bli spännande att mecka in 2 barnstolar i 124:an! :-D
            Fiat 124 Sport Coupé -69 - Original
            Piaggio Vespa 150 -61 - Helrenoverad
            Honda CB 750 -79 - Café racer projekt

            Comment


            • #7
              Se här http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...enngarns-Slott!
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Ingen träff med Fiat för mig 1:a maj i år tyvärr, har strul med tändningen efter vinterns arbete. Så vi får åka tjeckiskt...
                Fiat 124 Sport Coupé -69 - Original
                Piaggio Vespa 150 -61 - Helrenoverad
                Honda CB 750 -79 - Café racer projekt

                Comment

                Working...
                X