26-27 augusti på Kjesäter slott utanför Vingåker.
Lancia Flavia Coupe, Inte min men tänk att jag äger en sån. Få igång och besikta den kanske blir vinterns projekt?
Lancia Gamma. Här Pininfarinas Coupe-version. 2,4 liters boxer fyra!
Flaminia Coupe. 2,5 resp 2,8 liters helaluminium V6, transaxellåda och Dedion-upphängning 1956 till 1963/70.
Delta Integrale EVO 2 - 94 sista året.
En katt bland hermelinerna, min Ritmo 105TC. Verkar inte skämmas för sig. Mycket paralleller med Beta, Delta mm.
Mercadräparen Lancia Thesis, denna med Fiats 5 cylindriga turbomotor. Finns också med bl.a. 3,2 lliters Alfa V6.
Något så ovanligt som en Delta HF turbo. Framhjulsdriven 1,6 liters turbo med samma motorstyrning som de 4-hjulsdrivna monstren.
Både jag och Lars med den gula EVO2an var överens om att Deltan faktiskt är, om inte lika tuff, så betydligt snyggare än Integralen. Åtminstone ett i så här fantastiskt skick.
Aurelia B24 Spider 1955.
Lancia Beta HPE - High Performance Estate
Kan det här vara en Aprilia Berlina 1939 ?
Lancia Flavia Coupe, Inte min men tänk att jag äger en sån. Få igång och besikta den kanske blir vinterns projekt?
Lancia Gamma. Här Pininfarinas Coupe-version. 2,4 liters boxer fyra!
Flaminia Coupe. 2,5 resp 2,8 liters helaluminium V6, transaxellåda och Dedion-upphängning 1956 till 1963/70.
Delta Integrale EVO 2 - 94 sista året.
En katt bland hermelinerna, min Ritmo 105TC. Verkar inte skämmas för sig. Mycket paralleller med Beta, Delta mm.
Mercadräparen Lancia Thesis, denna med Fiats 5 cylindriga turbomotor. Finns också med bl.a. 3,2 lliters Alfa V6.
Något så ovanligt som en Delta HF turbo. Framhjulsdriven 1,6 liters turbo med samma motorstyrning som de 4-hjulsdrivna monstren.
Både jag och Lars med den gula EVO2an var överens om att Deltan faktiskt är, om inte lika tuff, så betydligt snyggare än Integralen. Åtminstone ett i så här fantastiskt skick.
Aurelia B24 Spider 1955.
Lancia Beta HPE - High Performance Estate
Kan det här vara en Aprilia Berlina 1939 ?
Comment