Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skokloster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Ollo Apa
    Gillade den, ser bra ut!



    Tackar tackar!
    Börjar ju tyvär upptäcka lite skönhetsfläckar på den dock...
    Rostbubblor på bakluckan, lacksläpp på vingen, ett par dörruppslag... o.s.v.

    Är det någon som vet hur lång rostskyddsgaranti det är på fiat?
    Rostskyddsgarantin ska ligga på 8år...
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #62
      Originally posted by 84jr0
      Rostskyddsgarantin ska ligga på 8år...
      Tack.

      Drygt att behöva lämna in den bara...

      Comment


      • #63
        Jepp. Bra stämning helt klart... Farsan fick upp ögonen än mer för couperna nu. Så såfort jag fått ett jobb blir det en 20vt Den svarta LE var grymt läcker. eller ja... alla coupeer var riktigt najsa. Trevligt.


        //PP som hade sin suttifemma där ^^
        Porsche 996 C2 -00
        Volvo V60 D3 -12

        Comment


        • #64
          De flesta rostskyddsgarantier gäller genomrostning av plåten,,
          Jag vet inte hur garantierna är på fiat men i slutet av 90 talet var det så på opel i allafall,, Åsså skall den lämnas in för underredsbehandling hos auktoriserad verkstad varje år för att dessa garantier skall gälla,,
          Inte för att strö salt i såren men,,,
          //Danne
          A tosser is a tosser, no matter what mode of transport they're using

          Comment


          • #65
            Skokloster

            Hej o hå =)

            Nu drar jag igång den här gamla tråden igen!

            Men tänkte bara kolla lite hur en dag på skokloster ser ut, vilken tid alla kommer o vart man träffas innan o så!

            Skulle vara kul o veta lite för bor typ 40mil från skokloster men kan knappt låta bli att åka dit

            Så skulle vara kul med lite svar!!

            Ha de fint!

            Mvh/Emil

            Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

            Comment


            • #66
              Tror det skrivits förr men de flesta brukar väl dyka upp kring 10-11 snåret, ja säg under förmiddagen, sen går man runt och "sparkar lite däck" på varandras bilar, vidare blir det ev provsittningar(provköra kan man ju också göra) av andras bilar och diskussioner om bilar/italienska bilar (Fiat mest kanske för oss då??) samt livet i allmänt

              Vidare kan man ta en fika på anrättningen som finns där, eller ta en tur till slottet. De flesta brukar väl bege sig hemåt vid ca 14-16.oo.Förut har ju vissa av oss träffats vid macken/restaurangen Ekolskrog vid E18 för gemensam färd dit..

              Sen är det bara att hoppas på bra väder och att det kommer mycket italienska fordon!

              Ja det är i alla fall min version av hur en dag på Skokloster ser ut

              /H

              Comment


              • #67
                Missade Ekolskrog sist svängde av för tidigt! Blir det samma i år måste jag hitta rätt
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #68
                  ...

                  ...vad sägs om att alla som har vägarna förbi Uppsala sluter upp vid "Plantagen" för gemensam färd dit? :-)
                  /Giallo Ginestra

                  Comment


                  • #69
                    Jag kanske dyker upp , får se hur det går på besiktningen den 26 april för min lilla croma

                    Synd att 1:a maj är på en måndag o man ska upp o jobba dan efter , lär inte bli mycket sömn då .

                    Comment


                    • #70
                      Vad menar du? Dels är Skoklosterträffen tidigt på dagen, dels är det inte mycket supa där.
                      Du kommer nog upp dagen efter!

                      1 maj är ju helgdag du vet.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #71
                        Tänkte bara på att jag har ca: 60 mil hem igen o man blir lite trött efter en sån resa .

                        Förresten är träffen på Söndag 30 april eller Måndag 1 maj , med tanke på vad som står som första inlägg här " Skokloster vår-picnic Söndag 1: maj "

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by Sten
                          Tänkte bara på att jag har ca: 60 mil hem igen o man blir lite trött efter en sån resa .

                          Förresten är träffen på Söndag 30 april eller Måndag 1 maj , med tanke på vad som står som första inlägg här " Skokloster vår-picnic Söndag 1: maj "
                          Tråden är gammal. Det brukar vara 1:a maj.
                          Porsche Boxster S 2002

                          Comment


                          • #73
                            Exakt, denna tråd gäller förra träffen, en ny har inte hunnit komma upp än.
                            EDIT: men nu är den uppe!
                            Last edited by per; 14 March 2006, 16:13.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #74
                              Oj hrmm , man kanske ska läsa lite bättre innan man yttrar sig "visslar o skäms "

                              Comment

                              Working...
                              X