Försök köra lugnt Så fort hjälmen åker på kommer den lille djäveln krypandes och du vill bara attackera varje kurva, pressa lite hårdare på raksträckan och gasa lite mer. Kul som fan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bankörning med TPC på Kinnekulle Ring lördagen den 1:e juli
Collapse
X
-
Originally posted by Freddan72
Försök köra lugnt Så fort hjälmen åker på kommer den lille djäveln krypandes och du vill bara attackera varje kurva, pressa lite hårdare på raksträckan och gasa lite mer. Kul som fan
EDIT: Hej!
Vi kommer dela upp förare/fordon i olika grupper. Bilens drivning (fram-, bak-, 4-hjulsdrift) och en frågeställning i samband med besiktning kommer avgöra i vilken grupp man hamnar i. "Busförare", eller de som gärna vill köra brett, hamnar i en enskild grupp.
Mer funderingar kanske besvaras i följande tråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=29259
Last edited by 84jr0; 24 June 2006, 11:20.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Ingen mer som ska åka i helgen med mig?Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Hemkommen från Kinnekulle, jag saknade lite italienare, bara en tapper alfa 75 turbo som gick riktigt bra bland de 10 snabbaste bilar på banan helt klart.
Jag lyckades köra hela 7 mil på banan och en ungefärlig tid på 1.15 minuter som min polare klockade mig med mätfel självklart men tycker fortfarande att jag fick bra tid och är väldigt nöjd med coupen på banan. Den är trots allt helt orginal med gatdäck. Alltid en skyline som tryckte på bakifrån men många volvosar lämnade man bakom trots orginal bil. Sista S70 R! men lite trimm kunde inte hänga av mig utan blev omkörd i TV-kurvan.
Däcken slets ordentligt och dåligt fäste hade jag och fick åka hem med slagna skivor, fick inte åka runt mer än 1 varv runt banan som mina bromsar hann aldrig bli svala Igår rostade även fästet till slutdämparen av sent på kvällen, så det blev garaget för att svetsa ihop det så jag kunde köra idag vilket resulterade i ingen sömn alls.
Så nu vill jag ha mitt avgassystem och nya skivor och bättre belägg. Inga bromsfadeingar lyckades jag med (hade ny race bromsvätska).
I övrigt tyckte jag att de arrangerade det OK eftersom de delade oss i 3 grupper - de som är riktigt duktiga och jagar bra tider, nybörjare och drifters.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Comment
-
Originally posted by Freddan72
Låter bra. Inga bilder?
Förresten bjuder jag på en bild som jag tog med mobilen i kön medans jag väntade på min tur att köra.Last edited by 84jr0; 1 July 2006, 18:42.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Vad körde du med för lufttryck?
Däckdimension?Last edited by Freddan72; 1 July 2006, 19:15.
Comment
-
Originally posted by Freddan72
Vad körde du med för lufttryck?
Däckdimension?Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Inte mycket skillnad mellan fram o bak. Jag kör med 225/45 16". Originaltryck är 2,7 bar fram och 2,2 bak (samma gäller för 205/50 16"). Brukar höja med 0,4 bar. Jag tror om du höjer mer fram, säg till 3,2 bar, att bilen kommer få bättre balans och därigenom bättre varvtider.
Comment
-
Originally posted by Freddan72
Inte mycket skillnad mellan fram o bak. Jag kör med 225/45 16". Originaltryck är 2,7 bar fram och 2,2 bak (samma gäller för 205/50 16"). Brukar höja med 0,4 bar. Jag tror om du höjer mer fram, säg till 3,2 bar, att bilen kommer få bättre balans och därigenom bättre varvtider.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Att baken steppar ut är ett tecken på att du går in med för hög hastighet i kurvan. Enda rätta är att gasa sig ut kurvan. Du drar då med dig baken och kommer ut heskinnad. Släpp inte gasen bara då går det åt helvete dvs av banan och in i avåkningszonen.
Ge också alltid lite grundgas innan du går in i kurvan, du förskjuter då vikt bakåt och får mer tryck på bakhjulen.
Comment
-
Originally posted by Freddan72
Att baken steppar ut är ett tecken på att du går in med för hög hastighet i kurvan. Enda rätta är att gasa sig ut kurvan. Du drar då med dig baken och kommer ut heskinnad. Släpp inte gasen bara då går det åt helvete dvs av banan och in i avåkningszonen.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Det gäller bara att träna, träna o åter träna. Vi kommer att köra på Kinnekulle i slutet av denna månad. Häng med då om du kan.
Comment
Comment