Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bankörning på Kinnekulle Ring 31/7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Käkat alfa ? NIX - Just den här kör om mig straxt. Har blandat ihop Alforna, vi hade 3 gråa i vår grupp. Tack för påpekandet Tempra33, du var snabb.

    (Visst är det bra med negativ camber på bana men har inte 33:an gått till överdrift ??)
    Attached Files
    Last edited by TurboB; 15 August 2006, 09:14.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #47
      Dags att käka mer alfa...
      Attached Files
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #48
        Way to go!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #49
          He He, min minnesbild är lite annorlunda...

          Jag gillar Coupen starkt men jag vill minnas att jag (33an) körde om den gule strax efter bilden togs :-)

          Det är dock inget att vara lessen för då både BMW M3/Porsche 911 har fått smaka boxerpower denna sommar.

          Comment


          • #50
            Originally posted by tempra33
            He He, min minnesbild är lite annorlunda...

            Jag gillar Coupen starkt men jag vill minnas att jag (33an) körde om den gule strax efter bilden togs :-)

            Det är dock inget att vara lessen för då både BMW M3/Porsche 911 har fått smaka boxerpower denna sommar.
            Var det du som hade -4 grader camber fram, roadracingmannen ? Då har jag blandat ihop 33rna. Du var väl snabbast i vår grupp tillsammans med bagarn från Stockholm. Bilden kan i såna fall inte vara från sista passet eftersom du startade långt fram och jag längst bak. Det var i sista passet jag klämde Mr Italia med blå tröja i sin 33:a samt 2 andra alfor.
            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

            Comment


            • #51
              Det var en riktigt trevlig dag med kul folk!

              Sista passet hade jag en 3 cyl boxer pga spridarkontakten hoppade av...

              R-däck is tha shit btw.

              När din turbo är frisk kommer du att blåsa förbi som en avlöning.

              Comment


              • #52
                Originally posted by tempra33
                Det var en riktigt trevlig dag med kul folk!

                Sista passet hade jag en 3 cyl boxer pga spridarkontakten hoppade av...

                R-däck is tha shit btw.

                När din turbo är frisk kommer du att blåsa förbi som en avlöning.
                Jo den gick som en kossa. Inte ens Pelle lyckade få bakvagnen att släppa (omöjligt). På nåt så krokigt som Kinnekulle vill jag ha en bil som väger 800 kg och inte har en stor turbo. Nästa år ska min ban-UNO Turbo vara klar 840 kg 210 hk.

                And of course, you know - this means war !
                Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                Comment


                • #53
                  By all means - choose your weapon Sir!

                  Comment


                  • #54
                    Bilder från träffen den 31/7 finns här.
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #55
                      Fräcka bilder, denna va fräck.
                      Attached Files
                      Coupé 20VT LE -99 Svart
                      Camaro V8 1LE -14 Röd
                      Huracan V10 610-4 -14 Grå
                      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by alx
                        Fräcka bilder, denna va fräck.
                        Synd att den blev oskarp, vad vill du visa med denna bild Alex? Att du är snabbare än Freddan? :P
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #57
                          Vad vill denna bild säga?
                          http://www.alfapower.nu/gallery/album948/MG_6612?full=1
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #58
                            Freddan har väl en hemlig beundrare... en stalker.
                            ;-)
                            Coupé 20VT LE -99 Svart
                            Camaro V8 1LE -14 Röd
                            Huracan V10 610-4 -14 Grå
                            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                            Comment

                            Working...
                            X