Announcement

Collapse
No announcement yet.

2007-05-26 Utbildningsträff med Daniel från Meguiar's (Gbg kl.13:00)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    runt en 12pers blev vi ändå
    Attached Files
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #47
      Jag antar att det inte fanns någon vänlig själ på plats som var så omtänksam och filmade hela tillställningen åt oss Stockholmare som inte kunde närvara?

      Det vore snällt om någon kunde sammanfatta lite vad han sa och lite om de produkter som han demonstrerade. Jag använder själv nästan bara Meguiar's produkter idag, så det vore kul o höra lite vad han sa.
      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
      http://www.garaget.org/?car=38250

      Comment


      • #48
        kursen varade i 3-4 timmar ungefär, det hade blivit mkt å filma
        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

        Comment


        • #49
          Originally posted by alx
          Tänk va sjuka vi är som brinner så för att göra rent bilen.
          Om det ändå funkade likadant med lägenheten/disken...
          Fick den där eftertanken mer påtagligt när jag kom hem efter 9h (gjorde lackkonserv.. jag menar lackskydd har jag lärt mig nu, timmarna innan med Daniel). Sambon tittade snabbt på den skinande Bella Rossa och undrade om jag kunde putsa upp badrummet lika fint oxå... Vilket jag försökt idag.

          Men väldigt nyttigt och nördigt var det! Känner igen lite av resonemangen från materialfysiken inom bygg; typ att diskmedel/såpa torkar ut linoleummattor och plastmattor liksom billack. Dessa måste istället ha "näring" i form av schampo/medel med rätt komponenter, att en färsk billack måste andas och inte får täppas till av en "lackförsegling" mm

          Men nästa helg ska vikas till att lädersätena rengörs, rekonditioneras och mjukas upp enligt alla konstens regler. Men då ska jag vara smart nog att först städa huset och skaka mattorna och sedan ägna mig åt bilen. Och sen ta med sambon på fest i Göteborg i Bella Rossas mjuka lädersäten!
          il giallino
          Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

          bella rossa
          Coupé 20VT LE nr1516 1999

          white pearl
          Mini Cooper D 2007

          Comment


          • #50
            Mycket trevlig kurs =). Vi kanske skulle följa upp detta senare med en kurs bara fokuserad på hur man skall hantera polermaskinen för bästa resultat. Kul att se lite Coupér....har skruvat på min i helgen...kanske blir klar till denna säsong =)

            Comment


            • #51
              Originally posted by MadMike
              Mycket trevlig kurs =). Vi kanske skulle följa upp detta senare med en kurs bara fokuserad på hur man skall hantera polermaskinen för bästa resultat. Kul att se lite Coupér....har skruvat på min i helgen...kanske blir klar till denna säsong =)
              Ja kom på nästan efteråt att ingen fråga nått om själva handhavandet. Hade han säkert gått igenom i så fall. Men bra plan inför framtiden

              E de någon som vill ha hjälp med sin bil här på forumet med ut o insida så finns de säkert folk som hjälper inklusive mig själv.
              With great power comes the bitches
              Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
              Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
              Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

              Comment


              • #52
                Originally posted by TurboNimitz
                Ska glida över till Daniel måndag lr tisdag o införskaffa lite fler grejer även handla lite åt hobbes och andra om ni vill ha något
                Jag var ju tvungen att dra precis efter att jag själv hade köpt in mina prylar.
                Var det många som köpte inredningsrengöringsmedlet, det som hette 39?
                Vad kostade det?
                Är nog lite sugen på att köpa en sån flaska också nämligen...
                Coupé 20VT LE -99 Svart
                Camaro V8 1LE -14 Röd
                Huracan V10 610-4 -14 Grå
                Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                Comment


                • #53
                  Originally posted by TurboNimitz
                  Ja kom på nästan efteråt att ingen fråga nått om själva handhavandet. Hade han säkert gått igenom i så fall. Men bra plan inför framtiden
                  Jag frågade faktiskt om han skulle ta upp ett särskilt problem (karossskarvar/vassa hörn) men han verkade inte vilja snacka om det så.. Därav det jag skrev i mitt förra inlägg; man vill väl hålla lite för sig själv om man ska behålla jobbet.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #54
                    jo men han var väl inne på det per, man skulle inte vinkla polishmaskinen nånting för då finns det stor risk att den "bränner" lacken direkt för den är så effektiv längst ut i kanten. Sen har jag glömt dock när och var det är man ska sänka varvtalen på polishmaskinen......kanske där det är svåråtkommet nån som minns det??
                    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                    Comment


                    • #55
                      Jo fast det finns fler regler och knep när det gäller skarvar o kanter.
                      Dörrar och luckor kan man öppna lite + vinkla trissan lite så att den drar "från" kanten, inte mot. Annars kan man slipa bort färgen längst ut, speciellt om man har lite grov rubbing. Då blir det dyr omlackering!

                      Jag brukar sänka varvtalet på plastdetaljer o spoilers, de är mer värmekänsliga och har ofta tunnare lack. Skarpare veck, kanter o hörn likaså.
                      Last edited by per; 28 May 2007, 13:27.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #56
                        Ska över till Daniel i veckan, nån som behöver något??
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment


                        • #57
                          Köpte vaxet i helgen på Micro. Så det är lugnt för min del.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment

                          Working...
                          X