Announcement

Collapse
No announcement yet.

2007-05-05 Bankörning på Gelleråsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by per
    Diesel? Usch.
    ...lämna det till Erajack och mig som är tillräckligt korpulenta att diskutera saken...
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #32
      Oj, jag är avis. Vill också åka bana i helgen.
      Per&Freddan, ni får ha en mysig kväll/natt i stugan.
      Glöm inte kamera. Eller jo förresten, gör det.
      Räcker om ni tar med den på banan imorgon.
      Coupé 20VT LE -99 Svart
      Camaro V8 1LE -14 Röd
      Huracan V10 610-4 -14 Grå
      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

      Comment


      • #33
        Originally posted by alx
        Oj, jag är avis. Vill också åka bana i helgen.
        Per&Freddan, ni får ha en mysig kväll/natt i stugan.
        Glöm inte kamera. Eller jo förresten, gör det.
        Räcker om ni tar med den på banan imorgon.
        Har moddat bilen lite innan bankörningen. Nytt avgas (från turbo och bakåt) och insugsrör plus konfilter. Tyvärr blir det ingen bakre krängningshämmare. Man är tvungen att ta loss tanken och ta ner den vilket betyder att den måste vara nästintill tom. Jag hade för mycket sopp i tanken så får vänta med bytet. Givetvis har jag bytt bromsvätskan till Motul RBF 600

        Vi ska vara i depån rätt tidigt så vi får bra platser. 07.30 kör det igång. Totalt blir det 8 körpass om allt klaffar med schemat. Det ska bli så sköj!

        Alx, du får sikta in dig på Knutstorp-Sturup i slutet av juni. Två dagars bankörning med CAR Du har mao hela maj och juni på dig att få ihop turbobytet.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #34
          Hehe, ja tills dess borde bytet vara klart.
          Knutstorp-Sturup låter oerhört lockande! Det får vi vara med på.

          Nåååå hur låter kärran nu med nytt avgassystem?
          Bröööööööööööl !!!
          eller: vrååååååååoooom
          Coupé 20VT LE -99 Svart
          Camaro V8 1LE -14 Röd
          Huracan V10 610-4 -14 Grå
          Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

          Comment


          • #35
            Originally posted by alx
            Hehe, ja tills dess borde bytet vara klart.
            Knutstorp-Sturup låter oerhört lockande! Det får vi vara med på.

            Nåååå hur låter kärran nu med nytt avgassystem?
            Bröööööööööööl !!!
            eller: vrååååååååoooom
            BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL!
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #36
              Gelleråsen!

              Kan rapportera att de "våra" skötte sig mycket bra. Jag höll i kameran så vet ej hur själva körningen var. Rapporter från de körande är, banan är bra! Kort å gott.
              Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
              Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
              Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
              Folka Vento VR6 -93 såld!
              Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

              Comment


              • #37
                Grymt väder och görbra bana

                Så kan man sammanfatta dagen

                Kul att träffa Erajack och TurboB. Totalt blev det sex pass för mig, tre på förmiddagen och tre på eftermiddagen. Jag var den ende av oss tre som kajkade runt på gatdäck. TurboB köpte sina Toyo på morgonen och Per hasade även han runt på Toyo. Tyvärr missade han första passet och halva på andra då det tog lite tid med däckbytet.

                Banan är grymt rolig . Den har några riktigt fina kurvor, som Esset och efter Ejes kurva, där det gäller att hitta rätt spår. Tyvärr fick jag ingen chans att ha med en instruktör, som kunde ge lite tips. Kinnekulle känns nästan tråkig i jämförelse. I fjärde och femte passet började gatdäcken säga ifrån, så jag fick backa av och ta det lugnt. Till nästa träff blir det Toyo 225/45 16" på mina orginalfälgar.

                Min bil fungerade klanderfritt. Avgasröret brölade, dumpen gav ifrån sig goa kapyssssssch och insugsröret råmade gått vid fullgas. Ytterligare uppgraderingar väntar inför banmöte på Knutstorp i slutet av juni.

                Bilder kommer inom kort från TurboB
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #38
                  Rackarns att jag inte kunde komma förbi idag! hade gärna delat med mig lite tips på banan

                  Fick offra dagen åt att hämta min senaste present.. en tvåpelarlyft till garaget
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment


                  • #39
                    Togge

                    Du får dyka upp nästa år

                    Glömde att säga att mitt avgassystem och insugsrör har förändrat karaktären på motorn. Den drar på mycket bättre och jag har fått en go effektpuckel högre upp i registret. Fasen jag är så jäkla nyfiken på vad det gett effektmässigt Måste boka bänkning nästa vecka......

                    Och sedan var det en sak till. Jag hade väldigt lite vacuum innan bytet på tomgång. Mätaren visade bara 15 cm2/hg. Nu efter bytet har jag 50 cm2/hg på tomgång. Bra eller dåligt?
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Togge
                      Rackarns att jag inte kunde komma förbi idag! hade gärna delat med mig lite tips på banan

                      Fick offra dagen åt att hämta min senaste present.. en tvåpelarlyft till garaget
                      Hej Togge! Hade varit skoj om du varit där. Två pelars lyft? Ska du lyfta dina idéer nu?
                      Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                      Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                      Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                      Folka Vento VR6 -93 såld!
                      Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                      Comment


                      • #41
                        På väg ut.
                        Attached Files
                        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                        Comment


                        • #42
                          Avkylning efter ett heat. Visst passar magnesium-15tummarna från Lancias rallyera på Coupen?
                          Attached Files
                          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                          Comment


                          • #43
                            Per har släppt förbi mig för att ligga bakom och stjäla mina bästa spårval...
                            Attached Files
                            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                            Comment


                            • #44
                              Nu har han fått nog och börjar öka pressen.
                              Attached Files
                              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                              Comment


                              • #45
                                Full rulle på Freddan. Looking good...
                                Attached Files
                                Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                                Comment

                                Working...
                                X