If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Då kan man ju vara glad att man missade denna dag
Hoppas det gick bra med din bli TurboB. Får bli en lackering av kärran innan Skånemötet
De där Opelfararna var med när jag körde på Kullen senast. De tyckte inte om att bli passerad av en Fiat . När man tittar på första bilden så är det ju ett under att det inte hände mer. Men 50 bilar samtidigt på banan??? Vad tänkte arrangören med ??
Säg det.
Dessutom:
# När en bil kört av banan dröjde det länge innan gulflagg kom upp
# När den väl kom upp var den uppe i 5 varv efter faran var över!
# Nämnda avkörda bil körde sen ut på banan UNDER pågående pass!
# Banan sopades aldrig på grus. När jag frågade om de kunde fixa detta fick jag svaret att de inte hade sopmöjligheter... ooookejj..?
# Besiktningen bestod i att de kollade bromsljus o blinkers, bara.
# De glömde märka bilar efter körklass vilket gjorde att de vinkade ut alla bilar på en gång det första passet..
# Ingen genomgång för nyare banfolk, vilket gjorde att de körde totalt utan hänsyn för andra (typ Opelfolk..)
Jag säger bara CAR träffar! Ordning och reda som på en tysk ingenjörsbyrå
Jag kommer enbart åka på dessa träffar framöver. Fast jag saknar Anderstorp lite. Finns det en träff där i år??
Originally posted by per Samma kurva med mig, lite olika spårval.
Vilket som är bäst i denna kurva tvistar de lärde därom...
Per ligger nog mer rätt där än jag om man tittar på bilderna. Det är en av två insvängningar som jag inte riktigt fått kläm på. Man ska fortsätta ännu längre fram innan man bromsar och svänger. Ni ser bromsspåren rakt ut på gräsmattan, där nånstans ska man vara färdigbromsad och bryta in bilen. Men jag fegar för mycket. Det känns jättekonstigt att köra full fart ut mot gräsmattan och sen chansa på att man hinner bromsa till räckligt för att kunna vända kärran och klippa slutet på curbsen och ligga precis ute vid vänsterkanten när man passerar krönet.
Får öva vidare där den 4 augusti.
Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.
Oj, vilda västern. Det vill man inte vara med om i sin egen bil.
Sköna bilder var det iallafall!
Såg ut som ni hade det skoj iallafall.
Kinnekulle e skoj. Mycket däckskrik! Iallafall om man gör på gatdäck
Per, vilken oerhört stilig overall du har på dig.
Är du sponsrad?
Coupé 20VT LE -99 Svart
Camaro V8 1LE -14 Röd
Huracan V10 610-4 -14 Grå
Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit
TV-Kurvan kan man ta på flera olika sätt. Det gäller att ta den såpass bra att man kan ta efterföljande kurva (Backböjen) utan att bromsa. Tajtar man åt för mycket så minskar ju farten och tar man ut kurvan så är det risk att man får för hög fart och åker ut i gräset efter TV-Krönet. Alla sätt är bra utom de dåliga
Originally posted by alx Oj, vilda västern. Det vill man inte vara med om i sin egen bil.
Sköna bilder var det iallafall!
Såg ut som ni hade det skoj iallafall.
Kinnekulle e skoj. Mycket däckskrik! Iallafall om man gör på gatdäck
Per, vilken oerhört stilig overall du har på dig.
Är du sponsrad?
Tackar! Det är Maz gamla Alfaklubbsoverall som jag fick billigt.. Lika bra att vara seriös tänkte jag!
Däckskrik ja. Även med Rdäck som sagt..
Comment