Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brostugan en vacker dag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Tack för en trevlig träff! Kul att se folk och deras bilar i verkligheten!
    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

    Comment


    • #62
      Originally posted by 84jr0
      Gör inte det, ingen är dum nog Men kika in i skåpen någon gång du går förbi de, alla som jag har tittat in i har varit tomma. Men man vet aldrig när de slänger i en kamera där.
      Skåpen på Drottningholmsvägen är ju den nya typen där det alltid sitter en kamera som är kopplad till en central i Östersund har jag för mig. Där kan de välja vilka kameror som skall fota och när. Enligt "Brainiac" så reagerar inte kameran på farter över 300 så diskussionen slutar väl här:-)
      Hellre en bil som krånglar ibland, än en som alltid är ful.

      Comment


      • #63
        Originally posted by henkeponken
        Skåpen på Drottningholmsvägen är ju den nya typen där det alltid sitter en kamera som är kopplad till en central i Östersund har jag för mig. Där kan de välja vilka kameror som skall fota och när. Enligt "Brainiac" så reagerar inte kameran på farter över 300 så diskussionen slutar väl här:-)
        Jag har sett kameror av den nya typen som är tomma... vad är anledningen att de inte är igång samtliga?
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #64
          Originally posted by 84jr0
          Jag har sett kameror av den nya typen som är tomma... vad är anledningen att de inte är igång samtliga?
          Ingen aning faktiskt. De kanske kör vissa "driver". Skulle alla kameror vara igång fick de nog inte göra annat än att identifiera och skicka böter.
          Nu tänker jag gå och nanna. Tack för i kväll.
          Vi ses
          Henrik
          Hellre en bil som krånglar ibland, än en som alltid är ful.

          Comment


          • #65
            Originally posted by henkeponken
            Ingen aning faktiskt. De kanske kör vissa "driver". Skulle alla kameror vara igång fick de nog inte göra annat än att identifiera och skicka böter.
            Dom nya runda skåpen är bestyckade men endast aktiverade några minuter per dygn av denna anledning.
            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

            Comment


            • #66
              Originally posted by 84jr0
              Jag har sett kameror av den nya typen som är tomma... vad är anledningen att de inte är igång samtliga?
              Den största anledningen är nog att det skulle bli på tok för mycket data att hantera. Både för människa och dator.

              Jag konstruerar liknande system fast för automatisk insamling av elmätvärden, och även om man tycker att ett mätvärde i timmen inte är så jäkla mycket data. Så blir det en hel del när man har 100 000 mätare. En kamerabild genererar nog lika mycket data som 1 000 elmätare med 24 timvärden.

              Vad jag hört om kamerorna är att dom är tidsstyrda. På vissa intervaller under dygnet.
              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

              Comment


              • #67
                Killen med gröna bilen (är kass på att minnas namn, sorry :-( )
                Hänger han här på forumet också?

                Synd att du stack så tidigt Pär, hann ju inte se ditt nya åk :-( (och du glömde ta fodralet)
                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                Comment


                • #68
                  Originally posted by Fuel
                  Killen med gröna bilen (är kass på att minnas namn, sorry :-( )
                  Hänger han här på forumet också?

                  Synd att du stack så tidigt Pär, hann ju inte se ditt nya åk :-( (och du glömde ta fodralet)
                  Japp han hänger här men lite blyg är han verkar det som eftersom han inte vill posta bilderna... ZeroCool heter han här
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by 84jr0
                    Japp han hänger här men lite blyg är han verkar det som eftersom han inte vill posta bilderna... ZeroCool heter han här
                    Ah! Tackar :-)
                    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Fuel
                      Killen med gröna bilen (är kass på att minnas namn, sorry :-( )
                      Hänger han här på forumet också?

                      Synd att du stack så tidigt Pär, hann ju inte se ditt nya åk :-( (och du glömde ta fodralet)

                      Just fan ! =) Klantarsel man är Vi ordnar titt och fodralöverlämning vid nästa träff.


                      //PP
                      Porsche 996 C2 -00
                      Volvo V60 D3 -12

                      Comment


                      • #71
                        Vi sa väl att det här skulle vara en återkommande träff varje tisdag om vädret tillåter?

                        Vill iaf meddela att jag inte kommer idag.
                        http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                        http://www.garaget.org/?car=38250

                        Comment


                        • #72
                          Inte jag heller.
                          Det verkar inte va väder för det, men annars är tisdagsträffen återkommande tycker jag.
                          Hellre en bil som krånglar ibland, än en som alltid är ful.

                          Comment


                          • #73
                            Såg trevligt ut!
                            Synd att man bor på fel sida landet..
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #74
                              Några som har tänkt komma ikväll? Vädret ser ju inte ut att svika iaf..
                              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                              http://www.garaget.org/?car=38250

                              Comment


                              • #75
                                Jag åker ju taklöst så jag tycker vädret e skit men jag kommer eventuellt.
                                Alla e sjuka hemma så jag får se statusen hemma först.
                                Annars e man ju alltid på;-)
                                Hellre en bil som krånglar ibland, än en som alltid är ful.

                                Comment

                                Working...
                                X