Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bankörning Sviestad (Linköping) 12/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bankörning Sviestad (Linköping) 12/10

    Nån annan än mig som funderar på att köra Sviestad 12/10?

    Mer info här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=50346

    Tänkte ställa in Punton en sista gång, tråkigt bara att min kupéfläkt strular. Blir det uppehåll kan jag dock tänka mig en liten utflykt till Sviestad.
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

  • #2
    Ingen annan som är sugen?

    Verkar bli bra väder, jag tänker åka dit. Ska bli kul att testa Punton ordentligt, mina bankörningar med den har varit licenskursuppkörning samt körning i regn. Inga optimala förhållanden mao.
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

    Comment


    • #3
      Va bra, då kan jag få testa den. Jag har nämligen ingen körbar bil. Vi är några gubbar, mest Alfaklubben, som brukar använda denna träff som säsongsavslutning.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Originally posted by TurboB
        Va bra, då kan jag få testa den.
        Bara du inte lägger den i grusfållan...
        Fiatlös

        ___________________

        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

        Comment


        • #5
          Hade varit grymt roligt med Argentan.. Fast det är en himla massa grejer som händer helgerna framöver tyvärr.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            hinner inte, men hade varit grymt kul!
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

            Comment


            • #7
              Originally posted by Putt
              Bara du inte lägger den i grusfållan...
              ? är inte Fiat en jordfräs???!!! Förresten är det lekakulorna man ska akta sig för. Gruset är OK.
              Jag har faktiskt fixat ett fordon, vad säger jag inte. Men det vore roligt att byta bil ett par varv och få känna på underverket.
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

              Comment


              • #8
                Ja, det var kul idag.

                Hann köra ganska många varv på den minst sagt smala banan. Min bil började strula lite på eftermiddagen, när laddtrycket gick upp började bilen rycka. Ska göra storservice i vinter och byta tändstift och annat, förhoppningsvis ordnar det sig då. I övrigt gick bilen kanon, riktigt skojig var det.

                Allas vår Turbo-B Magnus hade panikshoppat en Peugeot 405 MI16 som han plågade på banan. Tyvärr hann jag inte säga adjö till Magnus, passade på att åka ut från banan när det var öppet. Provkörning av Punton får bli senare.

                Nu laddar vi för nästa år!
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment

                Working...
                X