If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Alltid lika kul la mig i snön plasket ute då jag skulle byta olja då jag inte ville starta bilen och köra iväg den....
Hadde hylsor och insiktsnycklar med mig då jag inte vista vad det var för hylsa på oljepluggen Det var naturligtvis insektsnyckel jag hadde upp till 10 bara men den var för lite. Är det 12 eller 1/2 tum det ska vara på nyckeln.
Och sen är det oljefiltrett som sitter neranför generatorn på en coupe 94a 16v turbo. Om det är det så kan jag förstå varför det är dåligt oljetryck såg ut att vara ett tyskt eller italiansk filter och bilen vart inporterad 2005 så då är filtrett minst 4 år gammalt om det nu var det som satt neranför generatorn om man kollade underifrån så var det lätt att komma åt det, Filtret var silverfärgat och stog något konstigt på. Så mina frågor är det någon som vet vad det ska vara för storlek på insektsnyckel och är det oljefiltret som sitter under generatorn.
Bytte olja och filter idag vilken skillnad det vart.....
Oljetrycket nu på tomgång 0,9-1,0 och vid 2500varv så ligger det på 2,5 och missljudet försvann nästa helt på en gång lite knappt märkbart kvar .........
Originally posted by Skorpan1 Bytte olja och filter idag vilken skillnad det vart.....
Oljetrycket nu på tomgång 0,9-1,0 och vid 2500varv så ligger det på 2,5 och missljudet försvann nästa helt på en gång lite knappt märkbart kvar .........
Japp och oljan vet jag som jag kör på är en riktig kanon olja Redline 15/50 men kostar 195kr litern.... så hela bytet med tanke på att man måste köpa 6 liter och filter vart ju ganska dyrt ändå ju ler Ca 1250kr men det är det värt .........
Nu ska det åkas i sommar sen nästa vinter blir det lambodörrar på den kjolpaket mm...........
Originally posted by Skorpan1 Rask, kolla om du hittar den skulle vara intressant. Då jag ska börja beställa delar strax om nån vecka bara.
Tror du missuppfattade... Finns en kul historia om varför man inte bör byta oljan på Coupéen, det ena leder till det andra som resulterar i både kroppsskador och en fet prislapp...
Comment