Announcement

Collapse
No announcement yet.

verkstads tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • verkstads tips?

    Min 20vt behöver fixas till lite när de ska fram igen under våren och jag undrar vart i sthlms området man kan få kamrem och en ordentlig service gjord skulle dessutom vilja få i en alu intercooler samt montera en pysventil för att kunna höjjaladtrycket på samtliga växlar om nån har nått tips om en verkstad eller privat person som kan fixa de så vora jag tacksam !

  • #2
    För laddtrycksstyrningen o IC så är det www.raceitaly.se som gäller!
    Viksson på forumet är din kontaktperson, ICn är av toppen kvalite och rekommenderas.

    Comment


    • #3
      Om du vill höja laddtrycket utan att haverera motorn på bästa idiotsätt bör du istället byta ut mjukvara. Chip som funkar bra är novitec eller GTEC (från GrahamL på fccuk.org).
      Lycka till!

      Kolla gärna i stickyn Coupe Info längst upp.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Kamremsjobbet kan du lämna in till Via Bil på Södermalm eller Punto Auto i Skogås.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          har redan chippat bilen men de löser ju inte laddtrycks frågan har fortfarande begränsning på växel 1 och 2

          Comment


          • #6
            rätt mig om du har fel men är ju (tror det var) dumpen som är elektronisk styrd och löser sig om man byter till en mekanisk? smooth har en film när han gör det chip och luftfilter. tror det var smooth, "power coupe trip"
            Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
            "With great power comes great responsibility"

            Comment


            • #7
              Originally posted by dasen82
              har redan chippat bilen men de löser ju inte laddtrycks frågan har fortfarande begränsning på växel 1 och 2
              Nepp.. Då har du ett bra konstigt chip! Novitec/GTEC har laddbegr. borttagen iaf. Men.. det spinner ju bara där ändå så varför vill man ha mer..

              Vilket tryck det sen blir hänger lite på hur bra skick motorn är i övrigt, att det får tillräckligt med soppa osv. (alltså att filtret är bytt). Jag hade t.ex. max 1.5bar med 99oktan på en bra dag (kall).

              McPot; Dumpen styrs av tryck. Att byta denna ger f.ö. ingen mer effekt.
              Last edited by per; 18 December 2008, 21:40.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Originally posted by 84jr0
                Kamremsjobbet kan du lämna in till Via Bil på Södermalm eller Punto Auto i Skogås.
                Kolla aven med Auto Alfa i GBG, kan lona sig att aka ner faktiskt...
                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                Comment

                Working...
                X