Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blivande Fiat Coupe 20V Turbo-ägare som har några frågor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Då får du dras med det som det är!
    Men det är nog lättare än du tror. Kolla bara med en multimeter var du har 12V och inte, med tändningen på/av.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      Antar att du har kollat så signal-kabeln är inkopplad i stereon? Förra ägaren kan ju haft någon häftigare som han sparat och inte kopplat in allt bak på den som sitter i nu? Säker på att du aktiverat lågnivåutgångarna på stereon? Min stänger av den varje gång batteriet blir urkopplat.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #18
        "Svajande laddtryck:
        Ibland (om bilen har några mil på nacken) kan laddtrycket svaja, speciellt efter man chippat. Det beror ofta på att den elektriska laddtrycksventilen (EBV:n) är lite oljekletig inuti och reagerar för långsamt på styrboxens signaler.
        Den går dock att rengöra, se denna guide: EBV-cleaning
        Man bör ej koppla bort EBV'n, då kopplas kontrollen för spikningar bort. Kan i värsta fall sluta med motorhaveri."

        Detta är taget från "Coupe-info". Har bara en liten fråga angående detta.

        Det står ju att man inte ska koppla bort EBV'n men ändå gör snubben det i länken med how-to guiden. Eller menas det att man inte bör koppla bort den och använda (köra) bilen utan EBV'n?

        Kan man alltså koppla bort den helt som på bilderna för att sedan sätta tillbaka den igen när man rengjort den?


        Tacksam för svar.

        Comment


        • #19
          Precis, det går bra att ta bort o rengöra, om det nu behövs.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #20
            Är du hundra på det? Helt säker?

            Vill inte göra något dumt som kanske förstör något. Kan jag spraya med 5-56 var jag vill på den eller är det något specifikt ställe man inte ska spraya på?

            Comment


            • #21
              Kör guiden bara, blås gärna lite extra med tryckluft i varje mynning.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #22
                Ok. Tack för svaret.

                Comment


                • #23
                  Går även att ultraljudstvätta.

                  Comment


                  • #24
                    Hur sitter det bakre emblemet/märket fast?

                    Samma fråga men angående det främre?


                    Vad måste man göra om man tar bort dessa (för att det ska se snyggt/normalt ut)?


                    Hittar ingen info alls angående detta.

                    Comment


                    • #25
                      de som sitter bak på sidorna nedanför lysena är fästa med vanlig klister/dubbelhäftande tejp. Lätt värme från en värmepistol och sagta dra bort är lösningen där.

                      Fram i huven sitter det skruvat underifrån och tar man bort det måste hålet fyllas och huven lackas.
                      With great power comes the bitches
                      Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                      Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                      Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                      Comment


                      • #26
                        Ok. Tack för svaret.

                        Någon som vet en bra och billig billackerare här nere i Skåne som kan fylla hålet och lacka huven?

                        Comment

                        Working...
                        X