Announcement

Collapse
No announcement yet.

Backspegel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Backspegel

    Någon som vet hur jag tar loss backspegelglaset från backspegeln?
    Har kollat i verkstadsmanualen, men där visar dem bara hur man tar loss hela backspegeln.
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

  • #2
    Sitter det nån skruv under huset månne? Brukar sitta där.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Re: Backspegel

      Originally posted by Joksi
      Någon som vet hur jag tar loss backspegelglaset från backspegeln?
      Har kollat i verkstadsmanualen, men där visar dem bara hur man tar loss hela backspegeln.
      Sitter ofta med dubbelhäft.
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        Den måste ju sitta med nån skruv,eller nåt "snap on" fäste, med tanke på att det är något bakom spegeln som kan vrida och vända på den elektriskt?

        Frågan är om man vågar bända på den, eller så förstör man mekanismen bakom...
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment


        • #5
          På min Bravo satt spegeln fast på ett plastfäste som kan röra sig upp och ner, sida till sida. Man kan lossa på spegeln genom att "bryta" lite försiktigt efter att man matat in spegeln så mycket att man ser sig själv när man sitter i bilen. Fästet på spegeln är av "klick" typ. Ta det bara försiktigt och försök få in så mycket fingrar som möjligt bakom spegeln...innan du börjar bryta!

          Comment


          • #6
            Detta var ju ett tag sen men jag hitta en guide på hur man gör idag.
            Det är ju inte helt enkelt visade det sig

            http://www.morley39.freeserve.co.uk/..._dismantle.htm
            http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
            http://www.garaget.org/?car=38250

            Comment


            • #7
              Annan modell

              Plockade av mina speglar i helgen då jag ska lackera om den svarta aluminiumen.
              Min bil är av årsmodell -99 och har inte samma infästning som beskrivs i guiden ovan. Tänkte att jag kunde beskriva hur det ser ut på den modellen av spegel.

              Spegeln är fäst med 8 plasthakar som man försiktigt får pilla loss (röd). För att behålla dem i lossat läge hjälper det att ha en liten skruvmejsel och så att säga hålla uppe glappet som bildas vid de blåmarkerade punkterna.
              Spegelvärmen är inkopplad vid de två gula punkterna så var försiktig så inte i kontakterna går sönder när spegeln väl lossar.
              Det är smart att trycka in något vid varje blå punkt då hakarna på respektive sida lossnat, jag tog buntband.
              Coupé 20VT -99 - Projekttråd

              Comment


              • #8
                Re: Annan modell

                Originally posted by Axl
                Plockade av mina speglar i helgen då jag ska lackera om den svarta aluminiumen.
                Min bil är av årsmodell -99 och har inte samma infästning som beskrivs i guiden ovan. Tänkte att jag kunde beskriva hur det ser ut på den modellen av spegel.

                Spegeln är fäst med 8 plasthakar som man försiktigt får pilla loss (röd). För att behålla dem i lossat läge hjälper det att ha en liten skruvmejsel och så att säga hålla uppe glappet som bildas vid de blåmarkerade punkterna.
                Spegelvärmen är inkopplad vid de två gula punkterna så var försiktig så inte i kontakterna går sönder när spegeln väl lossar.
                Det är smart att trycka in något vid varje blå punkt då hakarna på respektive sida lossnat, jag tog buntband.
                Bra guide! Kanske lägga in i Coupe-Info?
                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                Comment


                • #9
                  Ligger redan under GDS-guider!
                  Tack Axl!
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment

                  Working...
                  X