Announcement

Collapse
No announcement yet.

Provar passform

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Provar passform

    Här e en godbit vad som händer med bilen just ny förutom småpillet.

    som topic säger passformen e kanon på sidkjolarna men läpparna behöver mer "böj"

    sen ska det bara spacklas och lackas
    Attached Files
    www.garaget.org/Lx3me

  • #2
    hur fixar jag dit läpparna smidigast?

    passformen är lite fel dom behövs böjas det går att göra utan att knäcka men tror inte att det kommer sitta tillräkligt stabilt.

    någon som har erfarenhet
    www.garaget.org/Lx3me

    Comment


    • #3
      Jo läpparna fram är verkligen lite sådär.
      4 tips från mig:
      1. Man kan dock slipa av lite av övre främre hörnen så sitter de lite bättre mot kanten.
      2. Nåt som är bra på både kjolar och läpparna är att grovslipa bort ojämnheterna på insidan, de är jävligt skrovliga vilket gör att de sitter mindre tajt.
      3. slipa även insidan längs övre kanten på kjolarna så att kanten är lite tunnare/utan skrovligheter, då tar inte dörrarna i sen!
      4. kör några lager sprayspackel på kjolarna, glasfiber är inte så jämnt som man tror innan de är lackade.. Slipa med stor flat kloss.

      Bifogar bild på hur mina såg ut efter slip! Inga högkvalitetsgrejer detta..

      Blev riktigt jämnt o fint efter lack!

      Good luck!
      Attached Files
      Last edited by per; 3 February 2009, 17:51.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        tack per fler tipps e välkommna
        www.garaget.org/Lx3me

        Comment


        • #5
          How-To-Guiderna på fccuk.org finns annars denna länk som även jag använde:

          http://www.autods.net/lelips/


          Last edited by per; 3 February 2009, 21:22.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment

          Working...
          X