Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska jag göra för att få den såld?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur ska jag göra för att få den såld?

    Hejsan! JAg har en fiat coupe i jättte jätte fin skick

    http://www.garaget.org/annonser/?view=141528

    Hur ska jag ta mig till för att sälja den??? Är det helt omöjligt eller? Mvh Andre

  • #2
    Är det ingen som vill köpa är priset för högt. Sänk priset, hur mycket beror på ur snabbt du vill bli av med bilen.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Re: Hur ska jag göra för att få den såld?

      Originally posted by Andre
      Hejsan! JAg har en fiat coupe i jättte jätte fin skick

      http://www.garaget.org/annonser/?view=141528

      Hur ska jag ta mig till för att sälja den??? Är det helt omöjligt eller? Mvh Andre
      Tror priset ligger lite högt med tanke på miltal och ålder, en bister sanning tyvärr...

      Ante och jag svarade samtidigt
      Last edited by rask; 15 February 2009, 14:45.
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • #4
        Lite fel läge just nu att sälja bil med tanke på den ekonomiska krisen. Sen är ju inte årstiden rätt heller men du kan ju pröva att dumpa priset..
        Turbo é livet

        Torx måste vara djävulens påfund...

        Comment


        • #5
          Med de milen så är priset tokhögt! Oavsett skick.
          Piaggio Purejet -06
          Fiat Coupe 20VT-98

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kung
            Med de milen så är priset tokhögt! Oavsett skick.
            Milen säger inte allt om bilen. Skicket och servicebok är MYCKET viktigare. Jag köper hellre en bil som gått lite längre men är fräschare och tätare servad än en lågmilad som e sunkigare.

            Konstigt nog är de bara vi i sverige som har fått pippi på att kolla milen istället för kolla bilen...bil före mil är mitt motto!

            Vill du sälja nu så sänk, annars vänta till säsongen börjar så blir suget bättre...
            Last edited by TurboNimitz; 16 February 2009, 10:05.
            With great power comes the bitches
            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

            Comment


            • #7
              Originally posted by TurboNimitz
              Milen säger inte allt om bilen. Skicket och servicebok är MYCKET viktigare. Jag köper hellre en bil som gått lite längre men är fräschare och tätare servad än en lågmilad som e sunkigare.

              Konstigt nog är de bara vi i sverige som har fått pippi på att kolla milen istället för kolla bilen...bil före mil är mitt motto!

              Vill du sälja nu så sänk, annars vänta till säsongen börjar så blir suget bättre...
              Milen säger inte allt men om man inte har någon som helst koll på bilar vilket 90% inte har så är det vad dom har att gå på.

              För gemene man (inte bara svenskar) så är milen viktiga. Skillnaden i Tyskland är att dom är mer vana vid långmilare än vi är och därför har mer erfarenhet av dem.

              Detta gäller dock bara bilar som är 8 år eller äldre. På bilar som är yngre en 8år är milen jätteviktiga då dem avgör om motorförsäkringen från försäkringsbolaget gäller eller inte.
              Last edited by TobbeC; 17 February 2009, 08:10.
              Porsche Boxster S 2002

              Comment


              • #8
                Njaa inte helt villig att hålla med dig om allt där. Jag köper resonemanget med "nya" bilar under 5-6000 mil. Men nu va de ju cuppen här med 20k på mätarn. Jag tror, och kanske är lite naiv, men jag tror att svensson visst klarar av att titta på en bil och se om inredningen är sliten, är det skitigt under huven, hur ser lacken ut, rost, när är senaste stämpeln i serviceboken gjord..osv.
                Så svårt är det inte att se om bilen är fräsch lr inte.

                Men visst finns det stolpskott som fortfarande kan stå framför en Volvo o säga, "så hur långt har den här Toyotan gått?"
                With great power comes the bitches
                Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                Comment

                Working...
                X