Announcement

Collapse
No announcement yet.

Planer för 2009?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Planer för 2009?

    Vad har alla för planer för sina Coupeer i vår? Vad krävs för att de skall rulla i vårsolen på ett fördelaktigt sätt?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

  • #2
    Först krävs det mer vår. Sen ladda batteriet och putsa av dammet! Och inte snegla för mycket mot havet...
    il giallino
    Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

    bella rossa
    Coupé 20VT LE nr1516 1999

    white pearl
    Mini Cooper D 2007

    Comment


    • #3
      Det krävs att jag tar mig samman och får bytt bromsok bak, montera fläkt på kylaren, lufta bromsar inkl. koppling. (Ev. också byta kopplingscylindrar) Samt nya remmar med tillbehör. Då går bilen att köra i alla fall.
      Sen ska huv och front in på lack, så bilen slipper se ut som en clown.

      Panda 169

      Comment


      • #4
        skruva ihop bilen polera den och njuta av den ...
        Fiat coupe 16VT

        Comment


        • #5
          pillar med kjolpaketet. ska bara slipa till så jag får lite bättre passform sen så ska det lackas

          www.garaget.org/Lx3me

          Comment


          • #6
            Min står klar, polerad och fulltankad under täcket. I år har det inte hänt något alls men jag måste få ordning på tråget för att njuta av bankörning dessutom måste jag fixa AC-n så blir det bekvämare att åka i skinnstolarna i kortbyxor och linne
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Hur ska du göra med tråget, hittat nåt nytt? Vad är vajsing med AC:n?
              Last edited by per; 28 February 2009, 16:15.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Originally posted by per
                Hur ska du göra med tråget, hittat nåt nytt? Vad är vajsing med AC:n?
                Inte hittat nytt dock har jag i samarbete med raceitaly.se något på gång.

                AC kondesorn läcker så den skall bytas.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Har köpte en Velocity 2Go 6, en portabel baslåda inkl. dockningsstation som ska in där bak. Inget megatryck men lite mer bas iaf...

                  Ev. ska jag isolera dörrarna, definitivt se över min gnekande förarstol och sedan putsa lite grann...
                  Attached Files
                  Last edited by rask; 1 March 2009, 12:47.
                  à la London designmarknad - www.alalondon.se

                  Comment


                  • #10
                    Funderar på att byta ut kompressorhjulet i turbon till ett annat jag anväder, borde ge lite ökad effekt
                    Attached Files
                    I Trust In Thrust

                    Comment


                    • #11
                      massa planer här :P

                      bland annat: lacka mittpanelen piano svart (blankt). flytta laddtrycksmätare till a stolpen och sätta in orginal klocka. Rengöra motorn så man inte behöver skämmas att öppna huven på träffar :P
                      Försöka skaffa fram en röd nyckel så bilen blir mer komplett (kanske bättre värde vid försäljning?). köpa nytt fram system då det vart trasigt nästan hela sommaren :O och då har man ändå intresse för det. skäms.

                      det är väl det som är konkret som jag vet att jag klarar av etc. sen ska jag väl kanske köpa nya mattor har några fyrkantiga saker bak som jag inte tycker är något att ha :P
                      Lite copy cat kanske men dock viktiga ord:
                      "With great power comes great responsibility"

                      Comment


                      • #12
                        Sätta på ett nyinköpt fjäderbensstag. Sen får det bli ett besök hos AutoAlfa för oljebyte (vilket skulle gjort i höstas, men, men)
                        Sen tänkte jag försöka snygga till bakre spoilern som har blivit missformad vid avgasröret, troligen pga. av det legat på vid nåt tillfälle. Hoppas kunna lösa det med en värmepistol utan att sabba lacken.

                        Sen är det bättre puts som vanligt.
                        Coupe 16VT - On the road

                        Comment

                        Working...
                        X