Announcement

Collapse
No announcement yet.

slangjävel.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • slangjävel.

    tjenare, kom nyss hem efter aningen skakande upplevelse.
    låg på 90 väg i va 120-130 då en bmw blåser om och jag var inte dummare än att följa på;P stampade foten i golvet o närmade mig 200km/h då det började ryka satan bakom bilen.
    in med kopplingen och börja bromsa ner. inget låter konstigt eller liknande villket gjorde mig förvånad. stannade vid vägkanten och öppnade huven och var pissvått överallt. stängde av bilen och tog närmare titt under huven och såg en vatten slang som lossnat från antagligen dåligt påsatt efter grenrörsbyte. blev att skruva på slangen och smyga sakta hem dom sista 500metrarna och nu står den med huven öppen här utanför och torkar. väntar med att fylla på nytt vatten tills den är kall så de inte spricker.

    överlycklig att inte skadorna var värre, kunde ju varit fan så möö värre.

  • #2
    Du får klaga till verkstad som gjorde jobbet.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      inte lätt när det var jag själv som gjorde jobbet. spännde alla slangklämmor och liknande men något har fått den att släppa när den fick tryck i sig, har ju provgasat efter montering för att kolla så allt är tätt och liknande men denna gången släppte den.

      Originally posted by Freddan72
      Du får klaga till verkstad som gjorde jobbet.

      Comment


      • #4
        Okej då får du smiska dig själv så du lär dig nångång att kolla allt en extra gång
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          tyckte att jag hade kollat både en o 3 extra gånger:P men fan vad man blev skraj med rökmoln bakom bilen i 200km/h.
          man tänkte "jaha där rök den toppapackningen eller liknande"

          Originally posted by Freddan72
          Okej då får du smiska dig själv så du lär dig nångång att kolla allt en extra gång

          Comment

          Working...
          X