Announcement

Collapse
No announcement yet.

PANG!!! Va fan hände?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PANG!!! Va fan hände?

    ...ja, vad hände egentligen? PANG sa det iaf högt som fan!

    Har senase dagarna gått och nojjat mig för missljud ifrån motorrummet. Remmar som jag upplevt "vina" mer än nånsin, motorn får jag för mig låter som en traktormotor etc. etc.
    OM det nu är fel eller inte vet jag ju ej. Rengjorde tändstiften med WD för ett par dagar sen, sprayade lite WD idag runt generator och remmar efter hemfärden från jobbet. Det är inte förrän jag nån minut senare startar motorn och ger gas som det bara SMÄLLER til!!!!! Högt som hell!!! Då jag har lite problem med ena örat så har jag även svårt att lokalisera vart ljudet kom ifrån. Jag var dessutom i mitt parkerings-garage så det ekar fett där nere. Efter smällen startade jag upp henne igen, backade och körde nån meter fram igen för att se om hon levde, vilket hon gjorde.

    Nu till frågan såklart, Vad i helsike kan ha hänt??????? Vågar man ens köra nu?

    Kamremmen är bytt 2005 vid 10900mil och den har nu gått 14.300mil. Kan det vara nåt me detta?

    All hjälp är naturligtvis välkommen! Vågar ju knappt ta mig ut med henne.....
    /Giallo Ginestra

  • #2
    Och du är helt hundra på att det kom från bilen och inget annat i garaget då ljud kan låta rätt högt om nån smäller i en dörr lr dyligt
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #3
      ...

      ...nej, det smällde till ordentligt. Som om en säkring smällde jävligt högt el. dyligt. Snackade med VIA Bil som jag ska anlita för lite jobb inom kort. Han trodde på baktändning typ...!?
      /Giallo Ginestra

      Comment


      • #4
        känns lite som om det smäller som s***n går inte bilen speciellt bra efteråt om det hade varit något speciellt vitalt i motorn eller dylikt som slog i.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          ...

          ...ska ta en kort tur lite senare om jag vågar så får vi se........!
          /Giallo Ginestra

          Comment


          • #6
            ...

            ...har varit och kört nu, problemfritt. Nojjan sitter dock kvar ännu...! Känner mig nog inte helt avslappnad förrän VIA Bil bytt kamrem & co., checkat toppen om den e som den ska, bytt oljor och filter, kollat ev. sprickor i grenrör, lagat oljetråg och värmepaket....!
            /Giallo Ginestra

            Comment


            • #7
              Jag hade liknande problem på min Lancia Delta HPE. Den small till högt som satan nån gång ibland men funkade problemfritt ändå.. Måste vara nån slags baktändning eller liknande..

              Comment


              • #8
                ...

                ...kan det varit kopplingen...?
                /Giallo Ginestra

                Comment


                • #9
                  Det tror jag inte (fast nu återkopplar jag till min gamla Lancia Delta). Jag tror mer åt bränslehållet, insprutning, blandningen osv osv.. För efter den har smällt så går den fortfarande som vanligt eller?

                  Comment


                  • #10
                    ...

                    ...jo, den går
                    /Giallo Ginestra

                    Comment

                    Working...
                    X