Hej!
Köpte en fin Coupé för ett år sedan. Den hade nyrenoverad motor efter kamremshaveri så jag trodde att den kommer gå många mil. Ja, 460 mil visade det sig, sen tappade den plötsligt oljetrycket och mindre än en minut senare så började en vevstake gnissla. Bilfirman gick lägligt i konkurs. Vägrade avliva min coupédröm, hade flax och fick tag på begagnad motor från 1998 som gått 5 (!) mil. Riktigt fin. Har även en bra verkstad som gjort allt jobb. (Jag kan bara köra, inte meka.) Passade på att renovera turbon och byta koppling när bilen ändå var i atomer. (Kommer sedermera sälja gamla motorn som reservdelsmotor, som sagt, nyrenoverad topp och helt nya ventiler som kostade 40 000 kr, någon intresserad så är det bara att hojta).
AC:n fungerade aldrig från början eftersom den läckte.
Nu är läckaget åtgärdat, bytt ett rör. Även bytt tryckgivarpaketet, samt "torklufts"filtret. När köldmediat fyllts och man startar bilen så går AC:n igång och jobbar upp trycket, sen släpper den trycket som den ska men när den kommer ned lagom för att gå upp igen så lägger den istället av. Sen går den inte igång igen alls. Börjar man sen om, tömmer systemet fyller på det igen så går den igång, jobbar upp, går ner och dör igen. Riktigt frustrerande. Och jag och tanten ska åka till Ungern i helgen och våra arslen ser inte fram mot svart helläder och 30 grader varmt...
Verkstaden tror det är ett elfel, men de hittar inte vad de ska i verkstadsmanualen, de behöver kopplingsschema för AC:n. Någon som har ett sånt eller någon annan som helst idé om vad som kan vara fel?
Efter att ha besökt forumet sen ett halvår innan jag köpte min fiat så har jag fått känslan av att kan inte ni hjälpa så kan ingen...
Tacksam för alla tips!
Mvh
Gellis
Köpte en fin Coupé för ett år sedan. Den hade nyrenoverad motor efter kamremshaveri så jag trodde att den kommer gå många mil. Ja, 460 mil visade det sig, sen tappade den plötsligt oljetrycket och mindre än en minut senare så började en vevstake gnissla. Bilfirman gick lägligt i konkurs. Vägrade avliva min coupédröm, hade flax och fick tag på begagnad motor från 1998 som gått 5 (!) mil. Riktigt fin. Har även en bra verkstad som gjort allt jobb. (Jag kan bara köra, inte meka.) Passade på att renovera turbon och byta koppling när bilen ändå var i atomer. (Kommer sedermera sälja gamla motorn som reservdelsmotor, som sagt, nyrenoverad topp och helt nya ventiler som kostade 40 000 kr, någon intresserad så är det bara att hojta).
AC:n fungerade aldrig från början eftersom den läckte.
Nu är läckaget åtgärdat, bytt ett rör. Även bytt tryckgivarpaketet, samt "torklufts"filtret. När köldmediat fyllts och man startar bilen så går AC:n igång och jobbar upp trycket, sen släpper den trycket som den ska men när den kommer ned lagom för att gå upp igen så lägger den istället av. Sen går den inte igång igen alls. Börjar man sen om, tömmer systemet fyller på det igen så går den igång, jobbar upp, går ner och dör igen. Riktigt frustrerande. Och jag och tanten ska åka till Ungern i helgen och våra arslen ser inte fram mot svart helläder och 30 grader varmt...
Verkstaden tror det är ett elfel, men de hittar inte vad de ska i verkstadsmanualen, de behöver kopplingsschema för AC:n. Någon som har ett sånt eller någon annan som helst idé om vad som kan vara fel?
Efter att ha besökt forumet sen ett halvår innan jag köpte min fiat så har jag fått känslan av att kan inte ni hjälpa så kan ingen...
Tacksam för alla tips!
Mvh
Gellis
Comment