Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hög hc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hög hc

    Besiktade bilen i onsdags, Fich för hög HC den var 243, co var 0 co2500 var 0 och lamda var o,99. Tog ett komp prov och det visade sig vara cylinder 1=8,7 cylinder 2 = 10,3 cylinder 3 = 8,6 och cylinder 4 = 11,7.
    Har bytt senaste veckan före besiktningen, Nya kat, ny lamda, ny vattentemgivare till styrningen och ny givare för insygningsluften den som sitter i insuget, har även bytt spjällhus med spjällaxelgivare på. 3 veckor tidigare bytte jag termostat med hus, luftfilter, olja o filter plus tändstift, kablarna är bytta sen 1/2 år sedan.
    Hade ca 15%-20% E85 i då jag besiktade. Har någon något förslag vad det kan vara?

    Tacksam för förslag vad det kan vara kvar som kan strula med bara HC .....

  • #2
    toppen
    www.garaget.org/Lx3me

    Comment


    • #3
      Pratade med Fiat

      Jag pratade med fiat och dom trodde inte det var toppen som orsakade Hc värdet utan dom trodde mer på läckande tjuvluft, Då bilen inte blå eller svart ryker.
      Men jag har kollat alla slangar med startgas och det verkars som den inte drar tjuvluft heller. Blir galen på detta fel. Funderar på att sälja den . Det är en Fiat Coupe 94a 16v turbo 16500mil någon intresserad.

      Comment


      • #4
        hade samma som du förra året. dåliga hc.

        bytte all tändning luft kat osv.
        bilen blårök inte eller något.
        hade dålig komp på 2 cylindrar.

        det var brända ventiler = topprenovering
        www.garaget.org/Lx3me

        Comment

        Working...
        X