Besiktade bilen i onsdags, Fich för hög HC den var 243, co var 0 co2500 var 0 och lamda var o,99. Tog ett komp prov och det visade sig vara cylinder 1=8,7 cylinder 2 = 10,3 cylinder 3 = 8,6 och cylinder 4 = 11,7.
Har bytt senaste veckan före besiktningen, Nya kat, ny lamda, ny vattentemgivare till styrningen och ny givare för insygningsluften den som sitter i insuget, har även bytt spjällhus med spjällaxelgivare på. 3 veckor tidigare bytte jag termostat med hus, luftfilter, olja o filter plus tändstift, kablarna är bytta sen 1/2 år sedan.
Hade ca 15%-20% E85 i då jag besiktade. Har någon något förslag vad det kan vara?
Tacksam för förslag vad det kan vara kvar som kan strula med bara HC .....
Har bytt senaste veckan före besiktningen, Nya kat, ny lamda, ny vattentemgivare till styrningen och ny givare för insygningsluften den som sitter i insuget, har även bytt spjällhus med spjällaxelgivare på. 3 veckor tidigare bytte jag termostat med hus, luftfilter, olja o filter plus tändstift, kablarna är bytta sen 1/2 år sedan.
Hade ca 15%-20% E85 i då jag besiktade. Har någon något förslag vad det kan vara?
Tacksam för förslag vad det kan vara kvar som kan strula med bara HC .....
Comment