Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blueflame

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by 84jr0
    Har de börjat sälja olika storlekar på blueflame avgassystem nu? När jag köpte fanns det endast 2.75" och då kan du inte blanda blueflame med orginal.

    Hade jag varit Floric hade jag väntat och samlat ihop pengar och köpt rubbet och monterat för att det lönar sig i längden.
    Tror inte att det har olika storlekar, fick till frågan lite knasigt där. Det jag undrar är vilken storlek på V-bands adaptern skall jag ha från turbon. Går en 3 tums adapter bra eller behöver jag få en firma fixa en spec. 2.75''?
    Och det är precis vad jag tänker göra. Kommer beställa blueflame systemet nu i veckan, har deadline på att bilen ska vara ute på vägarna med ny turbo och avgassystem absolut senaste 12Aug (Vallåkarträffen 15-16 Aug)
    Tidigare bilar:
    Volvo 480ES 2006-2007
    BMW 320i E30 2007-2008
    Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
    Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
    + nån volvo 740 samt volvo 240

    Comment


    • #17
      Originally posted by 84jr0
      Hade jag varit Floric hade jag väntat och samlat ihop pengar och köpt rubbet och monterat för att det lönar sig i längden.
      Ja exakt! Killen verkar inte ha tålamod å vänta

      Är det Jonas på Raceitaly som fixar flänsen till GT28:an?
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #18
        Originally posted by Freddan72
        Ja exakt! Killen verkar inte ha tålamod å vänta

        Är det Jonas på Raceitaly som fixar flänsen till GT28:an?
        Tålamod? :P Vad är det? Nej men allvarligt talat så har jag som sagt redan satt upp datum när bilen skall vara klar. Och pengamässigt är det inga problem då jag har jobb och stadig inkomst, av vilka alla pengar går till bilen för tillfället.
        Köper ju inte på mig "bara för att" och hoppas på att pengarna räcker, utan jag vet ju på ett ungefär vilka summor jag behöver lägga ut och vad jag måste skaffa.
        Tidigare bilar:
        Volvo 480ES 2006-2007
        BMW 320i E30 2007-2008
        Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
        Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
        + nån volvo 740 samt volvo 240

        Comment


        • #19
          Enklast och bäst är, som sagts tidigare av flera medlemmar, att kirra en 3" DP med rätt fläns. Skit i Blueflame och adapter! Kolla med din lokala avgaskille på orten eller slå en signal till Uppsala avgasteknik och se vad de vill ha. När du ändå håller på så köper du resten av systemet, dvs en racekat och en eller två dämpare. Superenkelt
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #20
            Originally posted by Freddan72
            Enklast och bäst är, som sagts tidigare av flera medlemmar, att kirra en 3" DP med rätt fläns. Skit i Blueflame och adapter! Kolla med din lokala avgaskille på orten eller slå en signal till Uppsala avgasteknik och se vad de vill ha. När du ändå håller på så köper du resten av systemet, dvs en racekat och en eller två dämpare. Superenkelt
            Jo säkerligen bästa alternativet! Men det bli Blueflame för min del dock.
            Tidigare bilar:
            Volvo 480ES 2006-2007
            BMW 320i E30 2007-2008
            Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
            Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
            + nån volvo 740 samt volvo 240

            Comment


            • #21
              Vem ska fixa flänsen? Var ska du hitta en adapter som funkar till BF 2.75"?
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #22
                Originally posted by FloRic
                Tålamod? :P Vad är det? Nej men allvarligt talat så har jag som sagt redan satt upp datum när bilen skall vara klar. Och pengamässigt är det inga problem då jag har jobb och stadig inkomst, av vilka alla pengar går till bilen för tillfället.
                Köper ju inte på mig "bara för att" och hoppas på att pengarna räcker, utan jag vet ju på ett ungefär vilka summor jag behöver lägga ut och vad jag måste skaffa.
                Jag påstår inte att du inte har pengar för trimma bilen, jag har full förståelse att man inte kan slänga ut 10 kakor på bilen samma dag som man bestämmer sig för att trimma. Det jag säger är att spara pengar i 2 månader eller så många som man behöver samtidigt som man räknar på bästa lösningen till trimm. Prioritera vad du ska köpa först, du snackar om fjäderbensstag samtidigt som du skriver om att vissa andra delar är för dyra som är ett måste för att överhuvudtaget köra bilen.

                Frågar du mig så hade jag köpt blueflame system MED katt och låtit någon bygga riktigt downpipe för tro mig det blir billigare i slutändan. Varje gång någon ska lyfta din bil för att titta på avgassystemet som hela tiden måste byggas på kostar det minst 500kr + övriga utgifter.

                Ta det lugnt för Vallåkra är ändå volvoraggar-träff då är det bättre att bilen är seriöst byggd
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #23
                  Originally posted by 84jr0
                  Jag påstår inte att du inte har pengar för trimma bilen, jag har full förståelse att man inte kan slänga ut 10 kakor på bilen samma dag som man bestämmer sig för att trimma. Det jag säger är att spara pengar i 2 månader eller så många som man behöver samtidigt som man räknar på bästa lösningen till trimm. Prioritera vad du ska köpa först, du snackar om fjäderbensstag samtidigt som du skriver om att vissa andra delar är för dyra som är ett måste för att överhuvudtaget köra bilen.

                  Frågar du mig så hade jag köpt blueflame system MED katt och låtit någon bygga riktigt downpipe för tro mig det blir billigare i slutändan. Varje gång någon ska lyfta din bil för att titta på avgassystemet som hela tiden måste byggas på kostar det minst 500kr + övriga utgifter.

                  Ta det lugnt för Vallåkra är ändå volvoraggar-träff då är det bättre att bilen är seriöst byggd
                  Vet att jag kan vara lite dum-snål ibland. Men det botas snabbt när jag kommer ner på jorden igen. Har special-byggd v-bands adapter på G från England. GTECH2 chippet är även det på väg, men detta kommer jag låta Flea modifiera senare i höst.
                  Tidigare bilar:
                  Volvo 480ES 2006-2007
                  BMW 320i E30 2007-2008
                  Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                  Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                  + nån volvo 740 samt volvo 240

                  Comment


                  • #24
                    När du är klar med allt så har la du lagt ut sisådär 30 papp. Eller?
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Freddan72
                      När du är klar med allt så har la du lagt ut sisådär 30 papp. Eller?
                      Ca 20-22 lappar kommer det landa på för i sommar. (då jag fick GT28R-turbon för 2000:- (!), körd mindre än 100 mil Sen sitter ju även FMIC och annat på som jag lagt ut pengar på tidigare.. Visst, det är dyrt att ha kul, men ack så kul man har! Plus att jag ständigt lär mig mer om motorer under denna process. Efter detta kommer det bli ny lack på några ställen, lackrekond, nya sportsäten fram, fjäderbenstag lite här och var, nya däck... Listan tar aldrig slut men tyvärr är det brist på pengar för alla ens drömmar haha.
                      Tidigare bilar:
                      Volvo 480ES 2006-2007
                      BMW 320i E30 2007-2008
                      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                      + nån volvo 740 samt volvo 240

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by 84jr0
                        Det var så länge sen jag körde med orginal system men vill minnas att jag tyckte att det blev bättre respons på höga varv. Tycker inte att det är någon skillnad med 100 cellers racekatt och utan. Tror att man får några få hästar med blueflame dessutom är den några kg lättare än orginal avgassystem.
                        Finns det någon anledning till att köpa ett komplett Blueflamesystem utan Cat?
                        Kanske om man vill ha två dämpare. Men det är väl ingen som har kunnat använda den främre dämparen om man sätter dit en racecat efteråt.
                        Regards
                        lenel
                        Alfa 2000 GTV Historic Racer och en gul Coupe 20vt 97

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by lenel
                          Finns det någon anledning till att köpa ett komplett Blueflamesystem utan Cat?
                          Kanske om man vill ha två dämpare. Men det är väl ingen som har kunnat använda den främre dämparen om man sätter dit en racecat efteråt.
                          Ser ingen anledning till det. Köp med cat.

                          EDIT: Förutom att det är billigare, men orkar du byta avgassystem mellan besiktningar?
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment

                          Working...
                          X