Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Airbag

    Hej alla glada coupe intresserade. Jag har länge varit intresserad av en coupe, men har behövt en familjebil... Nu har det dock dykt upp en öppning eftersom vi behöver en bil till. Problemet är bara att jag behöver ha en barnstol i bilen. Har ngn kopplat ur airbagen på passagerarsidan och vad betalade ni isf.

  • #2
    Re: Airbag

    Originally posted by Ekan76
    Hej alla glada coupe intresserade. Jag har l�nge varit intresserad av en coupe, men har beh�vt en familjebil... Nu har det dock dykt upp en �ppning eftersom vi beh�ver en bil till. Problemet �r bara att jag beh�ver ha en barnstol i bilen. Har ngn kopplat ur airbagen p� passagerarsidan och vad betalade ni isf.
    Går att stänga av airbagen med nyckeln, iaf på min -99 20VT. Att plocka ur den torde inte vara några megaproblem annars, om jag minns rätt när jag tittade i verkstadsmanualen så var man tvungen att plocka bort handsfacket, dvs man kunde lämna kvar instrumentbrädan till skillnad från på många andra bilar.

    Kanske någon annan kan bekräfta?
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment


    • #3
      Ahh, det hade ju varit perfekt om man kan stänga av med nyckeln. Är det så på alla årgångar? Verkar som om det sista hindret snart är passerat

      Comment


      • #4
        Originally posted by Ekan76
        Ahh, det hade ju varit perfekt om man kan st�nga av med nyckeln. �r det s� p� alla �rg�ngar? Verkar som om det sista hindret snart �r passerat
        Inte hundra men jag tror det är så på alla som har airbag på passagerarsidan...

        Går alltid att fråga när du ringer på en annons.

        Ett tips är Mikael W:s röda LE som är en trevlig bil värd att ta en titta på, kolla under säljes.
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #5
          Jag brukar köra med stolen bak för säkerhetskull man vet alldrig ?
          Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
          Fiat Coupe 20v turbo +
          Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

          Comment


          • #6
            Funkar det? Jag trodde det blev för trångt (bakåtvänd stol).

            Comment


            • #7
              Originally posted by Zetta
              Jag brukar köra med stolen bak för säkerhetskull man vet alldrig ?
              Tror inte ryggstödet håller för en sörre smäll.
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • #8
                Min coupe 20vt är en '99 och ej utrustad med airbag på passagerarsidan. Sådana finns också.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Jag har en bakåtvänd stol i bak steg 2 (Britax hi-way) Funkar kanon, blir lite trångt om man är lång att sitta fram men det går.
                  Älskar italienska bilar

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by pazzo
                    Tror inte ryggstödet håller för en sörre smäll.
                    Sicken tur man har en bil till varje syssla då :-) pendla familj och passioone
                    Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
                    Fiat Coupe 20v turbo +
                    Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

                    Comment


                    • #11
                      Och jag har en -98 med 2 airbags, men ingen nyckel.. Så det kom 1999 tror jag.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by pazzo
                        Tror inte ryggstödet håller för en sörre smäll.
                        Är inte barnstolarna tillverkade för att stå emot av sig själva?
                        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                        Comment


                        • #13
                          Japp, då har det visat sig att mitt objekt har airbag på passagerarsidan och ingen möjlighet att koppla av med nyckel... Någon som har en aning om vad det skulle kosta att få den avstängd på verkstad?

                          Annars får det väl bli stolen i baksätet, men det verkar meckigt att få in och ur min dotter.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by novisen
                            Är inte barnstolarna tillverkade för att stå emot av sig själva?
                            Glömde att man brukar använda bältet som tar upp kraften, de va ett tag sen
                            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                            S/y Mascot
                            S/y Rebell
                            20vT
                            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by pazzo
                              Glömde att man brukar använda bältet som tar upp kraften, de va ett tag sen
                              OK. För ryggstöden håller inte för några stora krafter, egentligen borde man ha säkerhetsbältet kopplat bak hela tiden, om man har något i bagaget så kommer det flygande vid en lite kraftigare krock. Fast vem har det?
                              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                              Comment

                              Working...
                              X