Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny ägare av 20vt plus behöver tips-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny ägare av 20vt plus behöver tips-

    Hejsan! Jag har haft 3st fiat coupe tidigare med endast 16v t och nu köpte jag mig en 20vt plus igår Bilen har rullat 9700mil och kamremen måste bytas jag fick pris uppgift hos fiat i Ystad på 21 987kr av byte av kamrem och spännare. Jag hörde talas om någon i göteborg som hete alfa nåting? Hur billiga är dom på ett kamremsbyte? Jag jagar även ett chip till bilen som fungarar bra med motorn var hittar jag ett sådant? har försökt att leta upp det i detta forumet men hittar bara vad dom heter men ingen sida där jag kan beställa det. såg att det fanns en engelsk sida med forum men min engelska är inte så pass bra. lättaste hade varit om det finns en hemsida som man kan beställa det direkt av finns det? Annars är bilen i superskick förutom en spricka i ventilkåpan som jag ska få svetsad.

    Tack på förhand

  • #2
    Kolla i Stickyn Coupe Info, ovanför ditt inlägg. Där finns svaren! GrahamL heter killen pa fccuk.org som du kan beställa GTEC1 fran.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      priset på byte av kamrem samt alla rullar etc inkl material går på 6275:- hos AutoAlfa i Göteborg, så sent som oktober förra året iaf.

      Comment


      • #4
        PM skickat till dig Andre.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment

        Working...
        X