Announcement

Collapse
No announcement yet.

Väcka en slumrande coupe..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Väcka en slumrande coupe..

    Hallå där, tänkte höra om ngn har lite råd..
    Har en 20VT -00 som varit avställd mer eller mindre i tre år.. så har lite jag tänkte ta tag i..
    1. kamremsbyte i uppsala/ sthlms omr, några tips??
    2. Var korkad en gång i tiden att montera ett KN filter, vet ngn om det finns ett APEX som passar rakt av på KN´s anslutningsrör?
    3. Letar efter ett par svarta 17"fälgar, vad e det för bultcirkel man kan ha och vilket e ET?

    Tackar på förhand

    Mathias

  • #2
    Tjena Mathias!

    1. Stockholmarna brukar få betala en slant för kamremsbyte. Upp mot 20000 kr har jag hört för byte. Kanske har ändrat sig nu på senare tid. Vi i Göteborg har det lite bättre då ett byte går på ca 6000 kr.

    2. Du måste mäta slangens diameter för att kunna se om Apexi adaptern kan användas. Apexi har 3" anslutning.

    3. Bultcirkel 4x98. Det går att använda 4x100 om du köper bultar med flytande kona. Det är svårt att säga vilken ET du kan använda då du måste få plats med Brembo oken. Enklast är att provmontera innan köpm och se att allt löper fritt.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Ok, känns som det då finns två alternativ..
      1. göra det själv..
      2. Ett göteborgs besök, då blir det ju tom pengar över för en räkmacka på gotia towers.. :-)

      Var beställer man apexi filtren bäst ifrån?

      Tackar för råden..

      Mathias

      Comment


      • #4
        Vad gäller Apexi så.....

        köper nog enklast via ebay.

        Du har PM
        Last edited by Freddan72; 4 August 2009, 12:49.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          Kolla med Punto Auto AB i Trångsund vad de vill ha för kamremsbyte. Inte billigare än Göteborg men tror att de tar ca 8500kr...
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            test att byta kamrem i säter!
            Kolla efter malmlings bil, bytte alla remar vattenpump och en del packningar,och fixa ena låset på dörren 8800 va dock en 16v men hör med hann sthlm ligger juh bara 18mil bort klart på en dag!
            Varje dag utan fortkörnings böter är ett under!TACK GUD!

            Comment


            • #7
              Det blev viabil till slut på söder, 9500kr inkl alla delar.. överkomligt och riktigt trevlig personal..
              Nu ska jag bara försöka hitta apex filter och ett par fälgar..

              Comment

              Working...
              X