Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nycklad! :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nycklad! :(

    Som rubriken säger så blev min bil repad natten mellan fredag och lördag.
    Platsen är Syréngatan i Linköping.

    Troligtvis är det inte så många på forumet från Linköping, men kan vara bra att varna för vandaler ändå.


    Så jävla typiskt när jag försöker sälja bilen och är i extremt stort behov av pengarna just nu. Hur fan ska jag kunna sälja den nu, och hur ska jag kunna betala självrisken.

    Ibland är fan allt skit.

    Är det någon som vet vad man gör nu? Polisanmälning och snacka med försäkringsbolag självklart, men har någon erfarenhet av liknande och ifall det är mycket strul?
    Det som inte dödar härdar.
    Fiat Coupé 20v T -98

  • #2
    Supertråkigt

    Det där borde väl vara vandalism eller uppsåtlig skada av tredje part som försäkringsbolagen kallar det? Du borde få lägre självrisk om så är fallet. Kolla dina villkor!
    Last edited by Freddan72; 17 August 2009, 08:51.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Kan inte Brottsofferfonden stå för lite kostnader? Då måste du ha ett vittne som har sett dig lämna en hel bil på gatan innan skadan.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        har ingen aning om det. Men jag tog bilder på bilen veckan innan då jag fick förfrågan på parkeringsskador och liknande inför försäljning. har alltså ett mindre arkiv av bilder på bilen utan repor från den 7-9 augusti. borde räcka som bevis tycker jag.

        utöver det har jag hittat 5 andra bilar på gatan som råkat ut för samma skit och ävenm talat med en av ägarna. Det ska bli intressant att se vad polisen har att säga imorgon. Gissar dock på att allt endast noteras för att sedan läggas i avskrivethögen.
        Det som inte dödar härdar.
        Fiat Coupé 20v T -98

        Comment


        • #5
          Originally posted by 84jr0
          Kan inte Brottsofferfonden stå för lite kostnader? Då måste du ha ett vittne som har sett dig lämna en hel bil på gatan innan skadan.
          Tänker du möjligen på Trafikförsäkringsföreningen?

          Dom ersätter bara när det är ett trafikförsäkringspliktigt fordon som orsakat skada o smitit alt. saknar försäkring. Brottsofferfonden ersätter inte vid denna slags skadegörelse.

          Tyvärr är det bara gm din egen försäkring som ersättning lär kunna fås- om den omfatta vandalisering. Ring ditt bolag. Möjligen kolla även hemförsäkringens omfattning.

          Polisen kommer att avskriva pga spaningsuppslag saknas.

          Trist - been there. Jag tog dock fast den lille gynnaren.

          Comment

          Working...
          X