Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avgaser i ventil ventilationen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Avgaser i ventil ventilationen

    Hej!

    Har lite bekymmer med tomgången samt kompen på en cylinder, men upptäckte under lite felsökningar innan motorn ska plockas ut att avgaser kom ut i ventil ventilation slangen, för att visa vart skickar jag med en bild,, lite dålig skärpa men tagen med en kass mobil. Vad kan orsaka att det luktar avgaser i oljan eller just när man lossar på denna slang?

  • #2
    bild

    Bild
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Haha.. detta kan bli en fin tävling; "vilken är bilen?"

      Jag gissar på 16VT ?

      Annars luktar det alltid lite avgaser i vevhusventilationen, det är det den är till för. Har man dåligt komp blir det förstås värre.
      Last edited by per; 4 November 2009, 19:27.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        PÅ prof. har han en 16vt.
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Oj då!

          Javisst det är en 16vt,, lessen borde ha skrivit med detta!


          Ok, så det är normalt för övrigt att det är lite avgaser vid ventilationen,, visserligen har jag dålig komp på 3:e cylindern, vilket borde vara anntingen ventilen eller kolvringen,, återstår att se.

          Comment


          • #6
            Ingen fara! Testa att skvätta i lite olja i cylindern.. går kompet upp är det kolvringar, annars ventilerna.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment

            Working...
            X