Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wems i coupe 16vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wems i coupe 16vt

    Funderar nu på att montera ett wems istället. Får ingen riktig ordning på bilen med orginalskiten..

    Finns det nån som har laborerat med detta tidigare?

    Här följer lite sidofrågor..

    Vad kan man ladda i 16v motorn innan nått, tex topplockspackning, lämnar in?

    Hur mycket pallar lådan?

    Vad brukar säga upp sig först?

  • #2
    Tja, och välkommen till forumet ska man väl kanske säga.

    Vad har du för problem med "orginalskiten"?

    Har ingen större erfarenhet av vems men fick uppfattningen av att det var bökigare än MS när jag kollade efter nytt styrsystem till min 16VT.

    Det mesta du behöver veta om 16Vt trimmning finns här: http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...051#Post154051
    Turbo é livet

    Torx måste vara djävulens påfund...

    Comment


    • #3
      Wems är på sätt o vis en utveckling på MS. Mer möjligheter=lite krångligare=även större utbyggnads möjligheter..

      E bara lite nyfikna om nån därute har provat själv.. "den där Orginalskiten bara går i nödläge... Vi har försökt återställa bilen så nära orginal som möjligt, efter X antal hemma trimmare..

      DEN BARA VÄGRAR...

      Comment


      • #4
        Ok, har du provat läsa av felkoderna? De gånger min 16Vt gått i nödläge har det alltid berott på någon givare som har glappat.

        Skulle det sedan vara så att en givare är trasig kommer du ju få problem även med ett nytt styrsystem. Visst kommer felet bli mer konkret och lättare att upptäcka men personligen tycker jag det är ett dyrt sätt att felsöka.

        Sen är ju nästa fråga hur många hk du satsar på. Ska du jätte trimma så kommer du ju behöva byta styrsystem förr eller senare ändå...
        Turbo é livet

        Torx måste vara djävulens påfund...

        Comment


        • #5
          VEMS, VEMS, VEMS

          Om man uppfattar styrsystemet som "originalskit som inte går att få ordning på" kanske inte det är programmerbart sprut som är prioritet 1.

          Oändligt mkt mer parametrar att dribbla bort dig på.

          Comment


          • #6
            Jo vi har testat att göra diagnos på lite olika verkstäder... dom kan inte läsa boxen...

            Med ett Wems har vi support lokalt. Parametrar o sånt får andra sköta. E bara j...ligt less på att köra en bil som klipper precis när den börjar bli rolig.

            Och precis som sagt finns väl baktanken att med ett sprut så tar man bort ett framtida hinder

            Comment


            • #7
              Just det! E på lite fel plats, men ändå, Jag råkar ha en Punto GT -95 med lessen topp... ( diverse sprickor ) Finns det nån som kan hjälpa mig? Kanske laga eller en ny topp...
              Last edited by two dogs; 12 January 2010, 21:19.

              Comment

              Working...
              X