Announcement

Collapse
No announcement yet.

forge dump

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • forge dump

    hej tänkte kolla hur forge dumpn från race italy låter?ingen skilland från orginal eller högre lägre?


    någon som har en bild på när orginal dumpen sitter på?ska orginaldumpen sitta direkt på turbo röret eller ska det gå en slang och sen dumpen?

  • #2
    Re: forge dump

    Originally posted by Andre
    hej tänkte kolla hur forge dumpn från race italy låter?ingen skilland från orginal eller högre lägre?


    någon som har en bild på när orginal dumpen sitter på?ska orginaldumpen sitta direkt på turbo röret eller ska det gå en slang och sen dumpen?
    Forgedumpen sitter på samma ställe och likadant monterad som orginaldumpen. Slangarna passar som de är.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      jo men jag vet inte om min orginal dump sitter rätt<? Den sitter direkt på tötet till turbon sen vidare med en slang till insugsröret.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Andre
        jo men jag vet inte om min orginal dump sitter rätt<? Den sitter direkt på tötet till turbon sen vidare med en slang till insugsröret.
        Enklast är att titta i verkstadsmanualen hur det ska sitta...

        http://www.polak.ch/coupemanual/Engi...lv%20turbo.htm --> kolla sida 10. Dumpventilen är nr 15 på bild, Bypass valve.

        Sen scrollar du till sidan 44 och läser exakt var slangarna ska gå.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment

        Working...
        X