frågade på z men det är här vi kör italienskt ![Smilie](https://sfk.ibk.se/forum/core/images/smilies/smile.gif)
Iaf, köpte en coupe 16v turbo felet var att turbon var rasad.
1:ans stift var igengrisat med olja med, tänkte att det var ett senare bekymmer.
Bytte iaf turbo o provkörde idag. rök som f-n i början av gammal olja i avgaset. efter ett tag så rök den mindre, testade att dra ur bilen lite och då började det ryka igen..
kom hem o stog på tomgång, då rök den mindre.
sen stog bilen ca 3 tim, startade o skulle köra åt sidan o då ryker den och går på 3 cyl om man inte varvar till den.
bilen slaggar igen 4:ans stift med olja när den står på tomgång o går givetvis på 3 cyl då.
drar självklart en hel del olja med.
jag tror på att någon ring sagt upp sig, men lite tips vore fint.
har aldrig varit med om ett sånt här problem innan.
![Smilie](https://sfk.ibk.se/forum/core/images/smilies/smile.gif)
Iaf, köpte en coupe 16v turbo felet var att turbon var rasad.
1:ans stift var igengrisat med olja med, tänkte att det var ett senare bekymmer.
Bytte iaf turbo o provkörde idag. rök som f-n i början av gammal olja i avgaset. efter ett tag så rök den mindre, testade att dra ur bilen lite och då började det ryka igen..
kom hem o stog på tomgång, då rök den mindre.
sen stog bilen ca 3 tim, startade o skulle köra åt sidan o då ryker den och går på 3 cyl om man inte varvar till den.
bilen slaggar igen 4:ans stift med olja när den står på tomgång o går givetvis på 3 cyl då.
drar självklart en hel del olja med.
jag tror på att någon ring sagt upp sig, men lite tips vore fint.
har aldrig varit med om ett sånt här problem innan.
Comment