Announcement

Collapse
No announcement yet.

HjälpppppPP!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HjälpppppPP!!!!

    fan helvete skit fitthår konkelbär rövsvett


    Idag körde jag min coupe 20vt till lackaren för att lackera detalijer på den. när jag ställer upp bilen där och stänger av den. så ska jag starta den igen för att köra in innanför porten. då går inte bilen igång. Står och försöker hela tiden. efter att ha slängt i 2L bensin så går han igång men där så fort man rör gasen.

    Alla säkringar är hela, jag körde på reserven när jag körde dit. jag hade lagt i 5l nu i efter hand men inte vill han starta och nu efter 1timme så testa vi igen men starta inte och batteriet tog slut.

    Min teroie Sopatorsk och sen fått luft i systemet??? Vad tror ni Hjälp.!!!

  • #2
    Kan det vara för lite soppa för att pumpen ska kunna få tag i soppan
    www.strigin.se

    Comment


    • #3
      jag tror de och hoppas de. men det är ändå ca 7L i bilen men icke. Men ska testa startkabblar och 5L extra bensin till. Störrig så jag inte kan sova.!!!

      Comment


      • #4
        Varför kör du med så lite bensin?

        Comment


        • #5
          för jag glömde tanka innan jag körde och ingen mack fanns i närheten:/

          Comment


          • #6
            Hur har det gått?

            Jag minns att Floric på forumet råkade ut för något liknande. Tror det löste sig genom att han fyllde på med mer soppa.

            Här är tråden: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?s=&threadid=8146
            http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
            http://www.garaget.org/?car=38250

            Comment


            • #7
              Hejsan. fick igång den idag-Blev först tokig gick inte med mer bensin tankade 30l men inget hände. den starta på start gas men inget annat. kolla säkringar alla var hela. sen sa brorsan att det kunde vara sopa pumpen som va kass. men så hitta vi en knapp vid hantaget till huv öppnaren och jag tryckte på knappen och bilen gick igång och går hur bra som helst. ÖVER LYCKLIG och nu är den äntligen på lACK:d:d:d:d:d bILDER LÄGGS UPP PÅ Projekt Fiat coupe Street

              Comment


              • #8
                ...

                ...en knapp?

                Det kan inte vara en massa skit och rester som täppt i bränslesystemet då? Tänkte om du haft krasst me soppa...?
                /Giallo Ginestra

                Comment


                • #9
                  Nej, Testade jätte många ggr innan jag hitta knappen. Sitter en knapp som går upp om man säger precis innan spaken till att ta upp huven. man kan trycka på den enligt handboken så ska det vara med soppan och göra. det stog på tyska så fatta inget. Men nu funkar den igen så sjukt skönt. ville ju inte lämna den till fiat på felsökning usch vilken tur jag hade. vann även 25kr på triss idag

                  Comment


                  • #10
                    Nån sorts automatsäkring för FPS (Fire Prevention System) som klipper strömmen till pumpen i nödfall (vad det nu är som hänt?) och knappen återställer denna "säkring"....
                    Alla 90-talsFiatar har väl denna, på Punto sitter den i golvet bredvid förarstolen.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      jag körde i en stor håla strax innan jag stanna kanske har med de och göra?att den utlöste

                      Comment


                      • #12
                        Kan ha att göra med att bilen är jävligt het allmänt jämnfört med andra...
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment

                        Working...
                        X